stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 200359
  • 12 آذر 1399 - 16:19
1

بازگشت ۳۰۰۰ نیرو به چرخه تولید در بنگاه‌های اقتصادی سمنان/آسیب حقوقی‌ها به بازار بورس

بازگشت ۳۰۰۰ نیرو به چرخه تولید در بنگاه‌های اقتصادی سمنان/آسیب حقوقی‌ها به بازار بورس

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از بازگشت بالغ بر ۳ هزار نیروی کار به چرخه تولید در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی این استان خبر داد و گفت: بازگشت به کار این نیروها گویای حرکت به سمت جهش تولید و رونق در استان است.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا آشناگر ۱۲ آذر در جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: گفت:حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در استان به واسطه شیوع بیماری کرونا و تشدید محدودیت‌ها، از اولویت‌های اصلی در استان است.

رئیس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین استان محدودیت‌هایی در زمینه اشتغال به‌وجود آمده، از پرداخت ۸۳ درصدی تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در استان خبر داد و ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار کرد: امروز اولویت اصلی ما در استان حفظ اشتغال موجود و پس از آن تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و رسیدن به سقف تعهدات در زمینه اشتغال است که در این راستا نیاز است تا بحث تسهیلات کرونا و عدم استقبال مطلوب از این فرصت، آسیب شناسی شده و اقدامات لازم در این خصوص به منظور بهره گیری حداکثری و کمک به جهش تولید در استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث بیمه بیکاری در استان‌ پرداخت‌های به موقع و منظمی صورت‌ گرفت افزود: هیچگونه اعتراض کارگری در این بخش را شاهد نبودیم که جای تقدیر از مسئولین ذیربط دارد.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به بازگشت به کار تعداد زیادی از کارگران واحدها تصریح کرد: بازگشت بالغ بر ۳ هزار نیروی اشتغال به چرخه تولید در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان نشان از رونق تولید و حرکت به سمت جهش تولید علی‌رغم شیوع ویروس کرونا دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ پرونده تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ ۲۸‌میلیارد تومان در بانک‌ها در حال بررسی است که با پرداخت این مبلغ و اجرایی شدن طرح‌ها، زمینه اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دیگر در استان فرآهم می شود که نیاز است بانک‌ها هرچه سریعتر این موارد را تعیین تکلیف کنند.

وی با تاکید بر فعال‌تر شدن شورای اشتغال شهرستان‌ها و تلاش فرمانداران برای تقویت مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و حرکت در جهت محورهای راهبردی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، خاطرنشان کرد: حتی اشتغال یک فرد نیز می‌تواند معیشت یک خانواده در جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و نیاز است تا مسئولین به دور از کاغد بازی و دلسرد کردن مردم، زمینه تسهیل امور را با استفاده از منابع موجود، بخش خصوصی و فعال سازی بازار سرمایه و قرار گرفتن در کنار مردم، فراهم ‌کنند.

آسیب کارشکنی برخی حقوقی‌ها به بازار سرمایه

آشناگر محدودیت های بوجود آمده در منابع اعتباری در کشور و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری خارجی را از مولفه هایی برشمرد که می تواند بر جهش تولید اثرات منفی داشته باشد و افزود: این موارد نباید به عاملی برای دلسردی، یاس و بی انگیزگی در بخش صنعت و تولید استان و کشور تبدیل شود .

وی به شعار سال پرداخت و اضافه کرد: انتظار می‌رود با استفاده از منابع موجود دولتی، ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از فرصت های بازار سرمایه، و با بهره‌گیری از ظرفیت ناشی از اصلاح بهره وری در بخش‌های مختلف، در جهت عمل به شعار سال و تقویت و جهش تولید گام برداشت.

رئیس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان عنوان کرد: بازار سرمایه با اقبالی که از سوی مردم مواجه شده بود، ظرفیت بسیار مهم و مطلوب برای تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی شاخص و همچنین تقویت بخش صنعت و تولید بود که متاسفانه با برخی اقدامات نابه‌جا و کارشکنی برخی حقوقی‌های شرکت‌ها، دچار آسیب شد .

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر با اقدامات دولت و مجلس، نشانه‌هایی از امید روشن شده و اعتماد عمومی مردم مجدد به بازار سرمایه بازگشته است که این امری ارزنده است.

لزوم راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تمامی محورهای اقدامات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … در روستاهای شهرستان‌های استان باید بر اساس اسناد توسعه اقتصادی تدوین شده استوار باشد تا بتوان از این مرجع کامل و جامع و مطالعات کارشناسی برای توسعه استان حداکثر بهره را برد.

رئیس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند نهایی سازی اقدامات و راه‌اندازی و ثبت شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان، گفت: باید تلاش کنیم تا با نهایی سازی و وارد شدن این شرکت به بازار بورس، مردم استان که دارای سهام عدالت بوده و روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کردند، هرچه زودتر از سود و منفعت این سهام برخوردار شوند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.