stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 200249
  • 12 آذر 1399 - 14:02
1
مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان:

اصفهان با معضلات ترافیک شهری و آلودگی هوا همواره عجین شده است

اصفهان با معضلات ترافیک شهری و آلودگی هوا همواره عجین شده است
قلم/اصفهان_ مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: اصفهان با معضلات ترافیک شهری و آلودگی هوا همواره عجین شده است.
قلم | qalamna.ir :

مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: این مرکز در کنار سایر مراکز درمان در منزل شهر اصفهان که در بخش خصوصی فعالیت دارند، تنها مرکز فعال سازمان یافته با تعرفه عمومی غیر دولتی در استان اصفهان است که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

حسین اثنی عشری در گفت و گو با ایسنا در خصوص خدمات مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان، اظهار کرد: خدمات مرکز درمان و مراقبت در منزل مرکزی است که به منظور ارائه خدمات بالینی و انجام تمام دستورات پزشکی و پیراپزشکی، ویزیت بیماران و مراقبت‌های درمانی و توانبخشی در منزل با حداقل مراجعه مستقیم بیمار به مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی از آبان ماه سال ۱۳۹۸ با مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایجاد شده است.

وی افزود: این مرکز در کنار سایر مراکز درمانی در منزل شهر اصفهان که در بخش خصوصی فعالیت دارند، تنها مرکز فعال سازمان یافته با تعرفه عمومی غیردولتی در استان اصفهان است که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند. همچنین این مرکز پس از مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران دومین مرکز در میان مراکز جهاد دانشگاهی سراسر کشور است.

مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان، گفت: اصفهان با معضلات ترافیک شهری و آلودگی هوا همواره عجین شده است. با توجه به تراکم مراکز درمانی در مناطق مرکزی شهر و با در نظر گرفتن حجم بالای ترافیک در این مناطق و سختی انتقال بیماران مزمن، سالمند، کودکان، مادران باردار و … چه از نظر ناتوانی بیماران و چه از نظر وجود آلاینده‌های هوا و تشدید بیماری‌های آنها، به خصوص در شرایط فعلی انتشار بیماری کرونا و ازدحام مراجعه‌کننده در مراکز درمانی دولتی و حتی خصوصی و احتمال انتقال آلودگی در این شرایط، ارائه خدمات درمان و مراقبت در منزل برای بیماران بسیار به صرفه و امن خواهد بود و با توجه به توجیه‌ اقتصادی و سهولت کار برای آنها و خانواده‌هایشان، بیماران به استفاده از این خدمت رغبت دارند.

اثنی عشری افزود: بخشی از خدمات قابل ارائه در این مرکز که توسط پزشک، پرستار و پیراپزشکان ارائه می‌شود؛ شامل ویزیت پزشک عمومی و متخصص در منزل، ارائه خدمات پرستاری در منزل، ارائه خدمات فیزیوتراپی، کار درمانی و توانبخشی، تزریقات، پانسمان و وصل سرم در منزل با دستور پزشک، انجام نمونه‌گیری خون و ادرار با دستور پزشک جهت انواع آزمایشات، مدیریت زخم (پای دیابتی، زخم بستر، سوختگی و استومی ها) و صدور گواهی فوت است.

وی ادامه داد: خدمات مراقبت‌های زنان و مامایی، انجام اقدامات تشخیصی اولیه مثل‌ رادیوگرافی، پرتابل، گرفتن نوار قلب با دستور پزشک، انجام اقدامات اولیه درمانی مثل انواع سونداژ، شستشوی معده و اتل‌گیری زیر نظر و دستور پزشک، ارائه مشاوره روانپزشکی، طب پیشگیری، تغذیه و رژیم درمانی در منزل، تهیه داروی تجویز شده توسط پزشک و ارائه به بیمار از دیگر خدمات قابل ارائه «مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان» است.

مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان، خاطرنشان کرد: این مرکز از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در کنار بخش درمان خدمت رسانی به همشهریان را آغاز کرد و تاکنون نیز با ارائه خدمات ویژه و هدفمند در کنار مردم در مبارزه با این بیماری به یاری آنها شتافته است. شهروندان اصفهانی می‌توانند جهت دسترسی به هر یک از خدمات ارائه شده در مرکز با شماره ۳۶۹۳۶ تماس بگیرند تا واحدِ پیامِ در مرکز پاسخگوی آنها باشند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.