stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 200243
  • 12 آذر 1399 - 13:55
1
فرماندار اردستان:

نظارت بر نانوایی‌های اردستان تخصصی‌تر می‌شود

نظارت بر نانوایی‌های اردستان تخصصی‌تر می‌شود
قلم/اصفهان_ فرماندار اردستان گفت: به دلیل فشارهای اقتصادی، نظارت بر عملکرد و میزان مصرف آرد نانوایی ها باید بیشتر شود، گفت: نظارت بر نانوایی های شهرستان تخصصی تر می شود.
قلم | qalamna.ir :

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: سرانه مصرف نان در شهرستان اردستان بیش از دو برابر استان است.

محمدرضا باقری، امروز (چهارشنبه – ۱۲ آذر) در کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان ۴۶ نانوایی یارانه پز دارد که ماهانه ۷۵۰۰ کیسه آرد دریافت می کنند و ۴۰ نانوایی نیمه یارانه ای یا آزاد پز دارد که ماهانه ۳۱۶۰ کیسه آرد مصرف می کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۲۲ بازرسی از خبازی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای سال جاری انجام شده است، افزود: از این تعداد ۳۵ پرونده تخلف تشکیل شد که موضوع بیشتر آنها درج نکردن قیمت، کم فروشی و رعایت نکردن موارد بهداشتی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان تصریح کرد: با اعلام استانداری اصفهان از سال ۱۳۹۵ راه اندازی نانوایی های یارانه ای جدید در شهرها ممنوع است، ولی همچنان در روستاهای شهرستان متقاضی راه اندازی نانوایی هستیم که باید برای آن فکری شود.

باقری سرانه مصرف نان در شهرستان اردستان را بیش از دو برابر استان اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف نان در استان اصفهان ۴.۵ کیلو برای هر فرد است، اما در اردستان بیش از ۱۰ کیلو نان مصرف می شود. مهمترین دلیل مصرف نان در اردستان قرار گرفتن در کنار محور ترانزیت باشد که در این محور شغل بیشتر مردم کشاورزی، دامپروری و مسافر پذیر بودن شهرستان است.

همچنین فرماندار اردستان گفت: توجه به بهداشت نانوایی ها و نظارت بر آن در وضعیت فعلی یکی از مطالبات شهروندان است که به همین دلیل اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و اتحادیه صنف نانوایان  شهرستان باید نظارت های خود را بر عملکرد نانوایی ها افزایش دهند.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه به دلیل فشارهای اقتصادی، نظارت بر عملکرد و میزان مصرف آرد نانوایی ها باید بیشتر شود، گفت: نظارت بر نانوایی های شهرستان تخصصی تر می شود و از امروز واحد بازرسی نانوایی های شهرستان در فرمانداری ایجاد می شود تا وضعیت سهمیه، مقررات انضباطی و بهداشتی و نظارت بر کیفیت و قیمت نان به صورت تخصصی تر بررسی و انجام شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.