stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 20020
  • 25 آذر 1394 - 9:37
1

ویژگی‌‌های نامزدهای اصلاح‌طلب تصویب شد/ آزادی رسانه‌ها و اجتماع‌ها در راس برنامه‌ ماست

ویژگی‌‌های نامزدهای اصلاح‌طلب تصویب شد/ آزادی رسانه‌ها و اجتماع‌ها در راس برنامه‌ ماست

رییس کمیته سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: پنج ویژگی نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات برخورداری از پیشینه اصلاح‌طلبی، اشتهار به پاکدستی، اعتقاد به گردش نخبگان بر مبنای سن و جنسیت، توانایی علمی و تجربی، حسن شهرت و قابلیت رای آوری خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

حسین کمالی با اشاره به انتخاب مسئولان مناطق و میز استان‌ها در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اداره امور انتخابات در هر استان به خود آن استان محول شده است و مسئولان هر استان برنامه‌های انتخاباتی خود را پیش می‌برند.

وی افزود: به منظور کمک به استان‌ها یک حوزه استانی در تهران شکل می‌گیرد که کمک کننده و همراه استان‌ها خواهد بود.

رییس کمیته سیاست‌گذاری و تعیین راهبردها درباره برند اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: در نهایت یک اسم برای این منظور انتخاب خواهد شد که در روزهای آتی به اطلاع می‌رسد.

وی با بیان اینکه هدف از این کار ایجاد تمایز بین اصلاح‌طلبان و سایر گروه‌های سیاسی است، ادامه داد: قصد داریم فعالیت سایر گروه‌هایی که به دنبال سوء استفاده از اسامی اصلاح‌طلب‌ها در انتخابات هستند را کم‌اثر کنیم.

دبیر کل حزب اسلامی کار با  انتقاد از برخورد نیروهای تندرو با سخنرانی‌های اصلاح‌طلبان گفت: انتخابات هر چقدر بهتر و سالم تر برگزار شود اقتدار نظام را نشان می‌دهد. در این کشور حکومتی مستقر است و اعمال قدرت می کند و اینکه گروهی بخواهند به خود اجازه بدهند فضای انتخابات را بر هم بزنند، برازنده  یک حکومت پایدار و مقتدری مثل نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی از گروه‌های رقیب خواست اجازه دهند در یک رقابت سالم افراد در انتخابات حضور پیدا کنند و مردم بتوانند به گزینه مورد نظر خود رای بدهند و مسئولان نیز به این مسئله توجه کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طب درباره تشکیل حزب فراگیر اصلاح‌طلبان یا حرکات مشابه برای بعد از انتخابات مجلس، با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از اصلاح‌طلب‌ها با تفکرهای مختلف باید نظرات خود را به هم نزدیک کنند، گفت: مجموعه‌ای که امروز تحت عنوان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شکل گرفته است٬ نتیجه‌ مدت‌ها بررسی و تحقیق است که به چه شکلی می‌توان این مسائل را پیش برد.

کمالی تاکید کرد: مسائل باید به گونه‌ای هدایت شود که فضا، فضای مسالمت‌آمیزی باشد و رقابت و گفتارها در چارچوب برنامه صورت بگیرد و افرادی که در این صحنه حضور دارند خیرخواه یکدیگر باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد دعوت از نخبگان برای حضور در انتخابات گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان وظیفه‌ رسیدگی به وضعیت تهران را به هیات رئیسه واگذار کرده است و هیات رئیسه در این مورد با چند نفر از نخبگان در مورد حضور در انتخابات مذاکره‌هایی انجام داده است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مورد شعارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: گفتمان خود را برای انتخابات مشخص کردیم که مبانی فکری اصلاح‌طلبان است و در روزهای آتی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

کمالی ادامه داد: محورهای منشور گفتمان اصلاح‌طلبان در مجلس در صد بند در شورای عالی تصویب شده است و مسائلی مانند توجه به آزادی رسانه‌ها، آزادی اجتماعات، شفافیت اقتصادی و مبارزه با فساد در دستور کار اصلاح‌طلبان در صورت کسب اکثریت مجلس قرار دارد و به زودی در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور استفاده خواهد شد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: انشالله یک انتخابات آرام، سالم و مسالمت آمیز با یک مشارکت حداکثری برای افزایش ضریب امنیت نظام و با حضور جمعیت خاموش داشته باشیم.

دبیر کل حزب اسلامی کار پنج ویژگی نامزدهای اصلاح‌طلب را برخورداری از پیشینه اصلاح‌طلبی، پاکدستی، اعتقاد به گردش نخبگان بر مبنای سن و جنسیت، توانایی علمی و تجربی، حسن شهرت و قابلیت رای آوری عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری از طرف شورا وظیفه مدیریت انتخابات را بر عهده دارد و در این زمینه از بعضی چهره‌های سیاسی برای انتخابات دعوت کرده است، خاطرنشان کرد: با این حال تا زمانی که نتیجه این مذاکرات مشخص نشود اسامی این افراد مشخص نخواهد شد.

کمالی تاکید کرد: با وجود دعوت از افراد قدرتمند اما به مسئله گردش نخبگان و استفاده از نیروهای جوان هم در لیست نهایی اصلاح‌طلبان توجه خواهد شد.

دبیر کل حزب اسلامی کار تاکید کرد: از هر نوع تبلیغاتی که امکان آن فراهم باشد و منابع آن در اختیار باشد در انتخابات استفاده خواهیم کرد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.