stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 200173
  • 12 آذر 1399 - 12:44
2

نجات جان سه صیاد پس از تلاشی ۹ ساعته درآبهای جنوب کیش

نجات جان سه  صیاد پس از تلاشی ۹ ساعته درآبهای جنوب کیش
هرمزگان/قلم-معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از 9 ساعت پایش دریایی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی استان و ارگان های منطقه (دریابانی و ندسا) یک فروند قایق صیادی مفقودی در 45 مایلی جنوب کیش یافته و همه ای سرنشینان آن در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشتند.
قلم | qalamna.ir :

اسماعیل مکی زاده در خصوص جزئیات عملیات جستجو و نجات دریایی سه صیاد مفقود شده در گستره آبی غرب استان هرمزگان اظهار داشت: شامگاه ۱۰ آبانماه  طی تماس از سوی مسئولین شیلات بندرکنگ گزارش مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سرنشینان به مرکز جستجو نجات دریایی استان اعلام شد .

وی افزود: پس از وصول این گزارش بلافاصله مرکز جستجو و نجات دریایی استان وارد عمل شده و با توجه به عدم وجود یک موقعیت مشخص از مفقود شدگان، شناور  ناجی  ۱۹، تیم های متعدد همیار ناجی و ارگان های منطقه از جمله دریابانی و ندسا بر اساس زون بندی و طرح جستجوی ابلاغی به محل های احتمالی اعزام شدند .

مکی زاده با بیان اینکه پس از تلاشی نه ساعته  توسط همه تیم های اعزامی قایق صیادی مفقودی خوشبختانه شناسایی شد تصریح کرد: این قایق که به دلیل نقص فنی در موتور و جریان آب  به مایلها دورتر از صید گاه رانده شده بود  توسط ناجی ۱۹ در ۴۵ مایلی جنوب جزیره کیش  یافترگردید و سه سرنشین آن در صحت و سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان عدم در دسترس بودن تلفن همراه دو صیاد، تاریکی شب، عدم آگاهی از موقعیت شناور  و همچنین جابجایی جریان آب را از جمله  عواملی برشمرد که این عملیات جستجو و نجات دریایی را در همسنجی باعملیاتی مشابه با دشواری روبرو کرده بود .

انتهای پیام/

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.