stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 200144
  • 12 آذر 1399 - 12:02
1

صادرات استان مرکزی به ۵۱۸ میلیون دلار نزدیک شد

صادرات استان مرکزی به ۵۱۸ میلیون دلار نزدیک شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی هشت ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و ۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۱۷ میلیون و ۹۱۳ هزار دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.

قلم | qalamna.ir :

اسماعیل حسینی در گفت و گو با اظهار کرد: میزان کالاهای صادر شده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۲ درصدی و از نظر ارزشی و تعداد نیز به ترتیب ۲۵ درصد کاهش و ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع ۱۹هزار و ۹۲۲ اظهارنامه صادراتی، ۹ هزار و ۱۸۹ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۲۰۲ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان و ۶ هزار و ۱۹۹ فقره به ارزش نزدیک به ۱۲۲ میلیون دلار مربوط به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

حسینی بیان کرد: استان مرکزی محصولات خود را به ۸۸ کشور جهان صادر کرده و بخش عمده صادرات استان مرکزی به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ازبکستان و … صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهایی که از استان مرکزی به بازارهای هدف صادر شده انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین، موادغذایی و نوشیدنی ها، لوازم آشپزخانه و منزل، ایزوگام، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، بلورجات، قوطی آلومینیومی، دستمال کاغذی، مقاطع فولادی، تیربرق، شمش آلومینیوم و… بوده است.

حسینی واردات استان در این مدت را بیش از ۹۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش کالاهای وارد شده ۲۴۰ میلیون دلار بوده و در مجموع واردات استان از لحاظ تعداد، وزن و ارزش به ترتیب کاهش دو، ۲۱ و ۲۴ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: از مجموع دو هزار و ۳۳ اظهارنامه وارداتی هزار و ۵۵۹ فقره اظهارنامه به وزن بیش از ۷۱ هزار تن و ارزش ۱۸۴ میلیون دلار مربوط به گمرک منطقه ویژه کاوه است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی کشورهای مبدا واردات را ۴۴ کشور دانست و افزود: امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند، آلمان و … از جمله کشورهای مبداء واردات به استان مرکزی بوده اند و عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان مرکزی انواع مواد اولیه پوشک، کویل آلومینیومی، ماشین آلات و اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه و بسته بندی، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی و مفتول فولادی و … بوده است.

حسینی اضافه کرد: در این مدت بیش از ۴۰۰ پرونده قاچاق تشکیل و کالاهای کشف شده شامل پارچه، لوازم خانگی برقی، ماینر، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، انواع لوازم خانگی غیربرقی، فلش، دیزل ژنراتور برقی، پوشاک، گردو و بادام، لوازم جانبی موبایل، لاستیک، آرایشی و بهداشتی، هارد، دستگاه جوش، لوازم ورزشی و… بوده است.

وی ادامه داد: میزان درآمد وصولی گمرکات استان مرکزی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد و درآمد مالیات بر ارزش افزوده نیز ۲۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.