stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 199941
  • 11 آذر 1399 - 20:55
0
مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان

ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما در ۴۵ هزار هکتار

ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما در ۴۵ هزار هکتار
هرمزگان/قلم-مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان از هدفگذاری جهت ردیابی و کنترل آفت سرخرطومی حنایی خرما در 45 هزار هکتار از باغات و نخیلات این استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سیدعبدالرضا اشرف منصوری اظهار کرد: به منظور ردیابی و کنترل افت قرنطینه ای خطرناک سرخرطومی حنایی خرما در سال جاری، عملیات پایش ومدیریت آفت شامل مونیتورینگ افت ، شناسایی بر اساس ردیابی دقیق و نقطه یابی با استفاده از تله های فرمونی ، عملیات بهداشت باغ وبه زراعی ، اموزش نخلداران در تمام شهرستانهای استان و باغات نخیلات در سطحی معادل ۴۵ هزار هکتار هدفگذاری شده است.

وی افزود: عملیات شناسایی نقاط آلوده با توزیع ۲ هزار و۵۰۰ عدد فرمون و کایرمون تخصیصی شکار افت و تله شکارگردر تمام سطح استان در حال انجام می باشد .

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای سال جاری با ردیابی ۳۸ هزار هکتار از باغات نخیلات تاکنون ۴۵ نفر نخل الوده درشهرستانهای بستک و پارسیان شناسایی و تیمار شد .

اشرف منصوری همچنین ابراز داشت: به منظور ردیابی نقطه به نقطه در شهرستان بستک و مهار آفت سرخرطومی حنایی خرما از روز جمعه هفته گذشته یک تیم ماهر در ردیابی و تیمار درختان الوده شروع به عملیات ردیابی نموده که تاکنون ۲۱ نفر نخل الوده شناسایی و ۲ نفر نخل امحا گردید .

وی در پایان با بیان اینکه مراحل ضدعفونی با سموم شیمیایی انجام شده است، خاطرنشان کرد:عملیات ردیابی و شناسایی همچنان در شهرستان بستک ادامه دارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.