stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 199879
  • 11 آذر 1399 - 18:18
2
اجرای طرح شهیدسلیمانی در الیگودرز

اجرای «طرح شهید سلیمانی» زمینه قطع زنجیره کرونا را فراهم می کند

اجرای «طرح شهید سلیمانی» زمینه قطع زنجیره کرونا را فراهم می کند
عبدالله ملاطاهری عصر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: این طرح در سطح شهرستان الیگودرز اجرا می‌شود و تیم‌هایی با حضور در درب منازل جهت انجام غربالگری اقدام می کنند.
قلم | qalamna.ir :

وی افزود: طرح شهید سلیمانی دارای مزایای مطلوبی است که می توان به قطع زنجیره کرونا اشاره کرد، در اجرای این طرح نیز از رسانه‌ها درخواست همراهی داریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی نقاط کشور عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون در الیگودرز این بیماری مشاهده نشده است، اما چنانچه شهروندان مرگ دسته‌جمعی در بین پرندگان مشاهده کردند به شبکه بهداشت اطلاع دهند.

خسرو ظاهری، معاون شبکه بهداشت و درمان الیگودرز نیز در این جلسه با تشریح چگونگی روند اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح پنج کمیته تخصصی و اجرایی تشکیل‌شده است و با مشارکت بسیج، جمعیت هلال‌احمر، اتاق اصناف و ارشاد برگزار می‌شود.

وی آموزش همگانی را اصل مهمی در جامعه برشمرد و افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در راستای انجام موفق طرح‌های بهداشتی و درمانی در جامعه ایفا می‌کنند.

نعمت الهی، رئیس بیمارستان شهید ولیان الیگودرز در این جلسه خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران ویروس کرونا تاکنون مجموع آمار مبتلایان به سه هزار و ۹۷۰ نفر و فوتی‌ها نیز ۱۲۵ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند، افزود: در اوج کرونا نتیجه ۷۰ درصد تست‌ها مثبت اعلام می‌شد، اما هم‌اکنون این آمار به ۵۰ درصد کاهش‌یافته است، هم‌چنین عملیات نصب دستگاه اکسیژن ساز مرکزی بیمارستان در حال انجام است.

سعید پایمرد رئیس درمانگاه ۱۷ شهریور الیگودرز اظهار داشت: از ابتدای سال تعداد ۷۲ هزار و ۵۲۳ نفر به پزشک عمومی این درمانگاه مراجعه نموده و تعداد هشت هزار و ۱۵۶ تست نمونه انجام‌شده است؛ با پیگیری‌های مسئولان شهرستان امیدواریم در روند جواب دهی تست کرونایی تسریع شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.