stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 19983
  • 24 آذر 1394 - 13:00
6

دکتر معین: انحصار علوم انسانی در گروهی خاص، به ضرر کشور تمام می‌شود

دکتر معین: انحصار علوم انسانی در گروهی خاص، به ضرر کشور تمام می‌شود

وزیر اسبق علوم با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در رشته علوم انسانی در مدارس دولتی گفت: منحصر کردن علوم انسانی به گروهی خاص کاری غیرعلمی است که نتایج ضرر بخش آن متوجه کشور خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

مصطفی معین در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با سیاستگذاری‌های جدید در حوزه آموزش رشته علوم انسانی در مدارس کشور گفت: من با هر نوع نگاه خاص مبتنی بر محدودیت و سوء‌ظن نسبت به علوم انسانی و علوم اجتماعی موافق نیستم.

وی با بیان اینکه در سطح آموزش عالی بسیاری از رشته‌ها را تعطیل کردند و محدودیت‌هایی برای آنها قائل شده‌اند، ادامه داد: هر نوع تصمیم در این حوزه، باید توسط جمعی از شاخص‌ترین اساتید و محققان و پس از مدت‌ها کار کردن بر روی آن با نگاهی مثبت و باز گرفته شود.

وزیر اسبق علوم اظهار کرد: در حوزه علوم انسانی باید هم از نظریات جهانی استفاده شود و هم بر مبانی اعتقادی ملی و بومی ما توجه شود و بر چنین اساسی باید سیاست‌های این حوزه تدوین شود.

رئیس هیات امنا موسسه پژوهشی رحمان افزود: اینکه علوم انسانی تنها در دست افرادی خاص باشد و منحصر به یک فرد خاص شود و بدون اطلاع‌رسانی کافی و با عجله برای آن تصمیم‌گیری شود، کاری غیرعلمی است که  نتایج آن به ضرر بخش علمی کشور  و مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور خواهد بود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.