stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 199811
  • 11 آذر 1399 - 16:34
0

آغاز دسترسی بایدن ‌های فوق محرمانه

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده سرانجام ‌های فوق محرمانه‌ای که بطور روزانه‌ برای رئیس جمهور آمریکا تهیه می‌شود و به PDB مشهور است، دسترسی پیدا کرد.
این گزارش‌ها که شامل اخبار فوق محرمانه از تحولات آمریکا و جهان است، پیش از این از سوی میشل اوباما، بانوی اول پیشین آمریکا «کتاب مرگ، ویرانی و چیزهای وحشتانک» توصیف شده بود.باراک اوباما نیز در کتابش در توصیف این گزارش‌ها که هر روز قبل از صرف صبحانه دریافت می‌کرد، نوشته است: «یک روز ممکن است در مورد سلول‌های تروریستی در سومالی یا ناآرامی‌ها در عراق اطلاعاتی را دریافت کنید یا تلاش پنهانیِ چینی‌ها و روس‌ها برای تولید سیستم‌های جدید تسلیحاتی جدید… تقریباً همیشه نیز در این گزارش‌ها توطئه‌های احتمالی تروریست‌ها یادآوری می‌شود.»مطالعۀ این گزارش‌ها برای  بایدن تازگی ندارد؛ او پیش از این در زمان انتقال قدرت از جورج دبیلو بوش به باراک اوباما، گزارش‌های فوق محرمانۀ روزانۀ دوران ریاست جمهوری بوش را مطالعه کرده بود و سپس به مدت ۸ سال نیز در دولت باراک اوباما با این دست گزارش‌ها بطور روزانه سر و کار داشت.
او اکنون پس از وقفه‌ای چهار ساله، دوباره مطالعه گزارش‌های محرمانه ریاست جمهوری را از سر خواهد گرفت. با این وجود دیوید پریس، افسر سابق سیا و نویسنده کتاب «اسرار رئیس‌ جمهوری» بر این باور است که شکل گزارش‌های محرمانه‌ای که برای دونالد ترامپ تهیه می‌شود احتمالا با گزارش‌هایی دریافتی توسط رؤسای جمهوری پیشین کمی فرق دارد؛ زیرا از آنجا که دونالد ترامپ خواندن اسناد طولانی را دوست ندارد، درخواست کرده بود که گزارش‌ها تا جای امکان به شکل تصویری برایش تهیه شود؛ یعنی تا جای امکان استفاده از گرافیک و نمودار به جای متن و آنطور که مردم آمریکا به طنز می‌گفتند «کارتونی».
به این ترتیب  تا زمان ادای سوگند در ۲۰ ژانویه  بایدن و معاونش کامالا هریس، به این گزارش‌های فوق محرمانه که برای دونالد ترامپ تهیه می‌شود دسترسی خواهند داشت.
از دیگر اسناد محرمانه‌ای که جو بایدن به آنها دسترسی یافته، می‌توان «فعالیت‌های محرمانه سازمان سیا» اشاره کرد.مایک مورل، از مدیران پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید: «دریافت این گزارش‌ها نیز برای رئیس جمهور منتخب بسیار مهم است. زیرا از لحظه برگزاری مراسم سوگند، او نیز در قبال این اقدامات محرمانه مسئول خواهد بود.»

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.