stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 199810
  • 11 آذر 1399 - 16:33
1

افزایش شمار نیازمندان به کمک‌های بشردوستانه

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: سازمان ملل متحد  فراخوانی جهت جذب ۳۵ میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای سال آینده میلادی ارائه کرد که از این حیث در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.این فراخوان در حالی ارائه شده که سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه پس از بحران کرونا دست کم ۴۰ درصد افزایش یافته است.
در این گزارش همچنین تاکید شده که شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ صدها میلیون نفر را در جهان دچار فقر و گرسنگی کرده و بر شدت قحطی در برخی مناطق افزوده است.
به موجب طرح‌ها و اقدامات هماهنگ شده در سازمان ملل متحد برای پاسخگویی به این بحران بشردوستانه هم اکنون دست کم ۲۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان به دریافت کمک‌های فوری نیازمندند که این میزان ظرف یک سال افزایشی چهل درصدی را نشان می دهد.به گفته مارک لوکاک، رئیس بخش کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد اگر همه ۲۳۵ میلیون فرد نیازمند به کمک‌های فوری در یک کشور زندگی می‌کردند این کشور پنجمین کشور پرجمعیت دنیا لقب می‌گرفت. وی در ادامه یادآور شد که همه‌گیری بیماری کووید۱۹ بیشترین قربانیان خود را در میان شکننده و آسیب‌پذیرترین کشورها انتخاب کرده است.سازمان ملل متحد در این راستا ۳۴ برنامه با ماهیت بشردوستانه را برای ۵۶ کشور جهان در سال آینده میلادی در نظر گرفته که هدف از اجرای آنها کمک به ۱۶۰ میلیون انسان از ۲۳۵ میلیون جمعیت آسیب پذیری است که در سراسر جهان با گرسنگی، جنگ و مناقشه،‌ تبعات ناشی از تغییرات آب و هوایی و نیز همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.
مارک لوکاک همچنین تصریح کرد: «هدف ما همیشه دسترسی و ارائه کمک به حدود دو سوم افراد نیازمند است زیرا دیگر نهادها نظیر صلیب سرخ برای پر کردن خلا باقی مانده تلاش می‌کنند.»
به گفته وی «کمک کنندگان امسال با اهدا ۱۷ میلیارد دلار رکوردی تازه برای تامین هزینه‌های مالی عملیات بشردوستانه ثبت کردند و اطلاعات نشان می دهد که این کمک‌ها به دست کم هفتاد درصد افراد مورد هدف رسیده است.» لوکاک در حالی به نیاز ۳۵ میلیارد دلاری برای ارسال کمک‌های فوری به نیازمندان جهان در سال آینده میلادی اشاره می‌کند که این میزان به واقع مبلغ زیادی نیست. وی تاکید کرده که این میزان کمک مالی در مقایسه با آنچه کشورهای ثروتمند برای محافظت شهروندان خود از تبعات بحران همه‌گیری کرونا هزینه کرده‌اند، بسیار ناچیز است.
به گفته این مسئول سازمان ملل متحد یکی از مهم‌‌ترین دغدغه‌های فعلی جلوگیری از شیوع قحطی و گرسنگی در کشورهایی نظیر یمن، افغانستان،‌ شمال شرق نیجریه، سودان جنوبی،‌ جمهوری دموکراتیک کنگو و بورکینافاسو است.سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که به زودی دست کم ۱۰۰ میلیون کمک فوری را به تلاش برای جلوگیری از قحطی و گرسنگی در کشورهای یاد شده اختصاص خواهد داد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.