stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 199809
  • 11 آذر 1399 - 16:33
1

تایید پیروزی بایدن در آریزونا و ویسکانسین

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: مقامات دو ایالت آریزونا و ویسکانسین  نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این دو ایالت کلیدی را تایید کردند و بر پیروزی جو بایدن صحه گذاشتند.
 بایدن انتخابات را در آریزونا با اندکی بیشتر از ۱۰ هزار رای برده و ۱۱ رای الکترال این ایالت را از آن خود ساخته است، امری که از سال ۱۹۹۶ و پیروزی بیل کلینتون در انتخابات آن سال برای هیچ کدام دیگر از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ نداده بود.جو بایدن همچنین ۱۰ رای الکترال ایالت ویسکانسین را نیز با بیش از ۲۰ هزار رای اختلاف با رقیب خود توانسته است که تصاحب کند. این ایالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رای داده بود.تایید انتخابات در ویسکانسین پس از بازشماری آرا در دو کانتی پرجمعیت این ایالت صورت گرفت. کمپین انتخاباتی ترامپ هزینه مالی این بازشماری آرا را پرداخت کرد، اما در نهایت ۸۷ رای دیگر به آرای جو بایدن در این دو کانتی اضافه شد.
دونالد ترامپ تاکنون بدون ارائه شواهد و مستنداتی نتایج انتخابات اخیر را زیر سئوال برده و دمکرات‌ها را به تقلب گسترده متهم ساخته است.  ترامپ در این انتخابات تنها ۲۳۲ رای الکترال در برابر ۳۰۶ رای بایدن به دست آورد.

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.