stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 199785
  • 11 آذر 1399 - 16:03
0

تخریب جنگل‌های آمازون به بالاترین میزان رسید

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: در بازه زمانی اوت ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۰، میزان تخریب جنگل‌های آمازون ۹ و نیم درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است. به این حساب روند صعودی تخریب جنگل‌های آمازون همچنان ادامه دارد. این بیشترین حد تخریب ظرف ۱۲ سال گذشته است.

تصاویر ماهواره‌ای حکایت از افزایش تخریب جنگل‌های آمازون دارند. کارشناسان برای محاسبه میزان تخریب جنگل‌های آمازون همه ساله بازه زمانی بین اوت یک سال تا ژوئیه سال بعد را در نظر می‌گیرند. علت انتخاب چنین دوره زمانی مربوط به محاسبه هر دو دوره خشکی و بارندگی این جنگل‌ها در سال می‌‌شود.
آژانس خبری کاتولیکی آلمان با انتشار گزارشی از ریو دو ژانیرو، از افزایش میزان تخریب این جنگل‌ها خبر داده است. در بازه زمانی اوت ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۰، بیش از ۱۱ هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های آمازون تخریب شده است.
این میزان تخریب ۹ و نیم درصد بیش از سال پیش از آن بوده است. در بازه زمانی اوت ۲۰۱۸ تا ژوئیه ۲۰۱۹ میزان تخریب حدود ده هزار کیلومتر مربع بود.
تصاویر و اطلاعات ارسال شده از سوی ماهواره‌های مربوط به نظارت بر جنگل‌های آمازون امکان محاسبه دقیق میزان تخریب را فراهم می‌سازد.
از زمان قدرت‌گیری ژائیر بولسونارو از کنترل و تلاش برای جلوگیری از تخریب جنگل‌های آمازون خبری نیست. سازمان فضایی برزیل با انتشار گزارشی اعلام کرد که میزان تخریب این جنگل‌ها ظرف چند سال گذشته افزایش یافته است.بیشترین میزان تخریب جنگل‌های آمازون به سال ۱۹۹۵ مربوط می‌شود. در آن سال حدود ۳۰  هزار کیلومتر مربع جنگل تخریب شده بود.
در سال ۲۰۰۳ لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور وقت برزیل برای مقابله با تخریب جنگل‌های آمازون اقدام با نصب سامانه‌های مدرن نظارت و کنترل کرده بود.
میزان تخریب جنگل‌های آمازون به علت کنترل بیشتر روندی نزولی یافت و در سال ۲۰۱۲ به ۴۵۰۰ کیلومتر مربع رسید.اما پس از آن، بار دیگر میزان تخریب جنگل‌ها افزایش پیدا کرد و در سال گذشته میلادی به بیشترین سطح خود در ۱۲ سال گذشته رسید.جنگل‌های آمازون به لحاظ جذب گاز کربنیک از منظر تغییرات اقلیمی برای جهان اهمیتی فوق‌العاده دارند. از این رو، در همایش اقلیمی سال ۲۰۰۹ دولت بزریل موظف شده بود میزان تخریب را به ۳۹۲۵ کیلومتر مربع محدود کند. این در حالی است که میزان تخریب جنگل‌های آمازون در این سال حدودا سه برابر میزان تعیین شده بود.
هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.