stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 199770
  • 11 آذر 1399 - 15:20
1

کاهش محدودیت‌های کرونایی در جمهوری چک

کاهش محدودیت‌های کرونایی در جمهوری چک

وزیر بهداشت جمهوری چک، از کاهش محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور از سوم دسامبر خبر داده است.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، مقامات رسمی جمهوری چک اعلام کرده‌اند با نزدیک شدن به ایام سال نو، محدودیت‌های کرونایی به تدریج کاهش می‌یابد. طی این تصمیم، رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های تئاتر و سایر مراکز تجاری و فرهنگی، که تا کنون تعطیل شده‌اند، اجازه فعالیت دوباره را دارند. البته فعالیت این مراکز به راحتی امکان‌پذیر نیست، بلکه قوانین خاصی برای کارکنان و مشتریان آن‌ها در نظر گرفته شده است. تمام افراد حاضر در این مکان‌ها موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و هیچ فردی بدون ماسک نمی‌تواند به مراکز فوق وارد شود.

پیش از این، مقامات ارشد جمهوری چک مقررات سختگیرانه‌ای بر مردم اعمال کرده بودند و با اتخاذ تصمیم جدید، در واقع مرحله سوم تصمیم‌های ضد کرونایی را آغاز می‌کنند. از سوم دسامبر، تمام مراکز تجاری اجازه فعالیت دارند اما ظرفیت آن‌ها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. به عنوان مثال، رستوران‌ها و کافه‌ها در فضاهای داخلی خود تنها به اندازه یک سوم ظرفیت خود مشتری می‌پذیرند با این حال می‌توانند در صورت وجود، از فضای مقابل مرکز خود برای ارائه خدمات به مشتریان بهره گیرند.

گردهمایی بیش از ۵۰ نفر در مراکز عمومی ممنوع خواهد بود و به مردم توصیه شده است تا جایی که امکان دارد خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. حکومت‌نظامی‌ها به طور کامل لغو خواهد شد اما همچنان مردم اجازه خروج از خانه بدون استفاده از ماسک را نخواهند داشت. مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد اما دانش‌آموزان و دانشجویان با تعداد محدود در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا خواهند کرد.

اگرچه محدودیت‌های کرونایی به خاطر نزدیک شدن به ایام کریسمس به تدریج کاهش می‌یابد، اما وزیر بهداشت کشور اعلام کرده است که این شرایط تا پایان سال جدید ادامه نخواهد داشت. در واقع، تصمیمات جدید دولت مبنی بر افزایش یا کاهش محدودیت‌های کرونایی، به میزان انتشار این ویروس بستگی خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.