stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 199704
  • 11 آذر 1399 - 14:05
0
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

وجود ۱۱ آرامستان شهری بدون متوفی در اردستان!/ دفن غیرمجاز اموات

وجود ۱۱ آرامستان شهری بدون متوفی در اردستان!/ دفن غیرمجاز اموات
قلم/اصفهان_ مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۱۱ آرامستان شهری و بیش از ۹۰ آرامستان روستایی در شهرستان اردستان وجود دارد که هیچ کدام متولی ندارند.
قلم | qalamna.ir :

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۱۱ آرامستان شهری و بیش از ۹۰ آرامستان روستایی در شهرستان اردستان وجود دارد که هیچ کدام متولی ندارند.

حسن ذبیحی، امروز (سه‌شنبه-۱۱ آذر) در کارگروه ساماندهی تخصصی آرامستان های شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: آماری که شبکه بهداشت و درمان از آرامستان های شهرستان دارد، ۱۱ مورد شهری است که ۸ مورد آن در شهر اردستان و بیش از ۹۰ آرامستان روستایی است که متأسفانه هیچ کدام از آنها متولی ندارند.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان بیشترین آرامستان‌های روستایی استان را دارد، افزود: در هیچ کدام از آرامستان های شهرستان ثبت اطلاعات مرگ و میر و نحوه دفن وجود ندارد، همچنین به دلیل مشخص نبودن مالکیت و متولی در آرامستان ها، دفن اموات به صورت غیرمجاز انجام می‌شود که نیازمند است شهرداری‌ها و دهیاری نسبت به تعیین تکلیف این املاک و محصور کردن آن‌ها پیگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ساماندهی آرامستان‌های شهرستان را الزامی عنوان کرد و گفت: هر وقت آرامستان‌ها ساماندهی نداشته باشد نظارت بر آن نیز بسیار مشکل است و عملا هر زمانی که افراد بخواهند می‌توانند اقدام به دفن میت کنند. یکی از مشکلاتی که در دوران کرونا داریم، این است که چون آرامستان ها متولی و یا محصور نیست نمی‌توانیم جلوی تجمع افراد را هم بگیریم.

همچنین فرماندار اردستان با بیان اینکه کفن و دفن اموات به لحاظ قانونی و شرعی از اهمیت بالایی برخوردار است و در جریان ویروس کرونا مدیریت بر کفن و دفن اموات فقدان خود را نشان داد، افزود: متأسفانه در شهرستان اردستان اقدامات اصلاحی و قانونی که به نوعی اجرای آن پیامدهای اجتماعی را داشته باشد و موجب نارضایتی مردم باشد کمتر مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار می‌گیرد

حمیدرضا تأملی افزود: در بندهای متعدد قانونی تکلیف شهرداری و شورای شهر در خصوص ساماندهی و نظارت بر آرامستان ها و غسالخانه مشخص شده، اما متأسفانه در شهرستان اردستان هنوز ساماندهی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اردستان باید برای ساماندهی آرامستان های رها شده بودجه‌ای را در نظر بگیرد و در یک برنامه زمان بندی شده گورستان‌ها را ساماندهی کند، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تعدد آرامستان ها در محلات اردستان شهرداری باید نسبت به تعیین متولی و هیئت امنا برای آن‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.