stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 199695
  • 11 آذر 1399 - 13:53
1

آغاز جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز

آغاز جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز
فارس/قلم- ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در شیراز جمع‌آوری می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز  در مراسم آغاز طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز گفت: با اجرای این طرح، حدود ٢ هزار و ۵٠٠ معتاد در سطح کلانشهر شیراز جمع آوری خواهند شد.
لیلا دودمان افزود: برای ساماندهی معتادان متهاجر، هماهنگی در سطح کلان مدیریتی شیراز ایجاد شده است که هم دغدغه مردم و رسانه‌هاست.
وی گفت: با توجه به این که بر اساس شیوه نامه های وزارت کشور و بهزیستی، جمع آوری معتادان و تجمع آن‌ها در گرمخانه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان پذیر نیست، آن‌ها باید در کمپ‌های ترک اعتیاد جمع آوری و نگهداری شوند.
عضو شورای شهر شیراز افزود: بر اساس همکاری ایجاد شده بین نهاد‌های حاکمیتی شهری، جمع آوری معتادان توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود و پس از گرفتن تست و جداسازی‌، معتادان در مراکز ماده ١۵ و ١۶ نگهداری می‌شوند.
دودمان با اعلام این که هزینه نگهداری معتادان در این کمپ‌ها به مدت چهارماه توسط شهرداری و مابقی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود، از تخصیص ۴۴ کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی به این طرح خبر داد و گفت: در کنار این کمپ‌ها، سه گرمخانه هم پیش بینی شده که با رعایت شیوه نامه ها، امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.
عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: در روز‌های گذشته علاوه بر مرکز سادا، مرکز معاونت فرهنگی شهرداری شیراز هم دو مجموعه ورزشی خود را که اکنون بی استفاده و تعطیل هستند، تبدیل به گرمخانه کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.