stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 199651
  • 11 آذر 1399 - 13:19
0

سهامداران عدالت برای احراز هویت در سامانه سجام ثبت نام کنند/ سهام عدالت را نفروشید

سهامداران عدالت برای احراز هویت در سامانه سجام ثبت نام کنند/ سهام عدالت را نفروشید

ایسنا/کرمان مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان گفت: تمام جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری سهامداران عدالت استان کرمان که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده اند، باید تا پایان آذرماه جاری از طریق سامانه سجام و به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند.

قلم | qalamna.ir :

“حمید شیخ اسدی” صبح امروز ۱۱ آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: سال ۸۵ دولت تصمیم گرفت سهام ۴۹ شرکت بزرگ و سودده خود را به مردم واگذار کند که ۳۶ مورد از این شرکت ها در بورس بودند.

وی افزود: حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت دارند که شامل ۶ میلیون نفر مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، ۱۵ میلیون نفر روستائیان و عشایر، ۱۳ و نیم میلیون نفر کارکنان دولت و بازنشستگان و ۶ میلیون نفر کارگران فصلی و … است.

شیخ اسدی گفت: در اردیبهشت ماه امسال سهام عدالت آزادسازی شد و تا ۲۹ خردادماه از مردم خواسته شد یکی از دو روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان قریب به ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر سهام عدالت دارند، تصریح کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۷۳ درصد از سهامداران استان روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده اند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه در کل کشور نیز ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، افزود: در روش مستقیم، مدیریت سهام بدون واسطه در اختیار خود مردم قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سهامدار استان کرمان که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، باید تا پایان آذرماه جاری در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شوند که این کار به صورت غیرحضوری انجام می شود.

شیخ اسدی تصریح کرد: با احراز هویت و گرفتن کد بورسی، این جمعیت با شرکت ها و بازار بورس آشنا می شوند و در تعیین مدیران برای مدیریت بخشی از دارائی شان نقش آفرینی می کنند و کسانی که مایل باشند به عضویت هیئت مدیره شرکت ها دربیایند در سامانه “ستان” ثبت نام و اطلاعات خود را بارگذاری کنند که پس از احراز صلاحیت  و احراز شرایط فنی به عنوان کاندیدای نهائی اعلام و در آینده نزدیک در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی استان کرمان شاید بسیاری از مردم هنوز از این مسئله اطلاع نداشته باشند در حالی که برای دریافت سود دارائی و سهامشان باید کد بورسی داشته و برای انتخاب هیئت مدیره قوی و نظارت بر صورت های مالی داشتن کد بورسی لازم است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان گفت: در سال های گذشته بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت عملکرد خوبی نداشتند اما در دوره جدید شرکت سهام عدالت استان کرمان عملکرد خوبی داشته و امیدواریم در انتخاب جدید اعضای هیئت مدیره خود مردم مشارکت و با انتخاب افراد اصلح، فنی، کارشناس، تخصصی و باتجربه کار مدیریت مالی، بتوانند با نقش آفرینی در بازار بورس در جهت ایجاد اشتغال، افزایش سود و سودی که بین سهامدارن تقسیم می شود، موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه با مدیران دستگاه های اجرائی، روابط عمومی ها، فرمانداران، دهیاران و ائمه جمعه هماهنگی صورت گرفته تا اطلاع رسانی لازم به مردم در زمینه ثبت نام در سامانه سجام صورت بگیرد، افزود: کار به صورت غیرحضوری انجام می شود و در صورت بروز مشکل می توانند با تلفن گویای ۸ و ۸۳۳۳۷-۰۲۱ تماس بگیرند.

شیخ اسدی با اشاره به اینکه تا پایان هفته قبل حدود هفت درصد در استان سهامداران ثبت نام کرده اند، افزود: آمار از سوی سازمان خصوصی سازی به صورت هفتگی اعلام می شود.     

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه توصیه ما این است کسی سهام عدالت را نفروشد زیرا سهام رشد خواهد داشت، تصریح کرد: ارزش هر سهم سهام عدالت بیش از ۱۰ میلیون تومان است و اکنون حتی در شرایط رکود، تورم و کرونا مطمئن ترین بازار، بازار سرمایه است و مطمئنا سهام جهش خود را خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان در پایان گفت: ۱.۸ میلیون نفر در کشور جاماندگان سهام عدالت هستند که بعضا بعد از سال ۸۵ به دنیا آمده اند و در حال حاضر کاری برای آنها نمی توان کرد و هماهنگی هایی بین دولت و مجلس در حال انجام است تا فکری برای این جمعیت بشود.

شیخ اسدی افزود: وضعیت سهام عدالت کسانی که فوت شده اند، از سئوالات مردم است که ورّاث می توانند با گواهی انحصار وراثت و کد ملی متوفی و مدارک شناسائی لازم، به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.