stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 199486
  • 11 آذر 1399 - 10:04
1

کسب رتبه دوم علوم پزشکی اصفهان در بین ۶۴ دانشگاه کشور

کسب رتبه دوم علوم پزشکی اصفهان در بین ۶۴ دانشگاه کشور
قلم/اصفهان_ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جدیدترین رتبه‌بندی وزارت متبوع موفق به کسب رتبه دوم در بین ۶۴ دانشگاه کشور شد که به گفته مسئولان، توسعه زیرساخت‌های آموزشی، بین‌المللی‌سازی و تحول و نوآوری در دستیابی این موفقیت نقش داشته است.
قلم | qalamna.ir :

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک دهه گذشته رتبه بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی (موسوم به طرح راد) را انجام می‌دهد که بر اساس جدیدترین آن که مربوط به سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به کسب رتبه دوم در بخش عملکردی آموزش و در میان دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی کشور شد.

هدف از این رتبه بندی ایجاد رقابت سالم و سازنده بین دانشگاه‌ها، نگاه مترقی‌تر و علمی‌تر به رتبه بندی با رصد عملکرد دانشگاه‌ها، شناساندن نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها در زمینه آموزش، مقایسه دانشگاه‌ها، ترسیم نقشه راه، هدایت دانشگاه‌ها به سمت مأموریت‌ها، الگوسازی و بکارگیری شاخص‌های نوآوری‌های ارتباطی است.

در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برترین‌های بخش آموزش در ۴۸ شاخص در زمینه های مختلف از جمله اخلاق مداری، همگرایی علوم، فعالیت بین‌المللی، پاسخگو به جامعه، رسالت مدار و ماموریت گرا و مرجعیت علمی معرفی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شاخص دانشگاه رسالت مدار و ماموریت گرا پس از تهران رتبه دوم، در شاخص دانشگاه مرجع و تولید دانش پس از تهران رتبه دوم و در شاخص دانشگاه پیشتاز با رهیافت همگرایی علوم پس از تهران و تبریز رتبه سوم و در شاخص تراز بین المللی رتبه پنجم را کسب کرد.

در مجموع، این دانشگاه در بخش عملکردی که منعکس کننده گستره عملکرد آموزشی و میزان اثربخشی اقدامات، فرایندها و برنامه‌ریزی های دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت آموزش است با امتیاز ۹۶.۱۶ پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز ۱۰۰، رتبه دوم کشوری را بدست آورد.

همچنین این دانشگاه در بخش نتایج رتبه بندی آموزشی در دانشگاه‌های همتا بر اساس مرکز کلان مناطق آمایشی و دانشگاه‌های بزرگ، با ۷۷.۵ امتیاز موفق به کسب رتبه دوم پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲ نگاه عمده در رتبه بندی ” راد ” وجود داشت که شامل شاخص های عملکردی و بسته های تحول و نوآوری بود که این دانشگاه در مجموع موفق به کسب رتبه دوم در میان ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور شد.

نیکو یمانی افزود: در این رتبه بندی علاوه بر شاخص هایی مانند فعالیت های بین المللی، مرجعیت علمی و ماموریت گرا بودن، عملکرد دانشگاه ها در اجرای ۱۲ بسته تحول و نوآوری نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه آینده نگاری برای کسب مرجع رتبه دوم، در توسعه راهبردی رتبه سوم، آموزش مجازی رتبه سوم، ارزیابی آزمون ها رتبه دوم و توسعه زیرساخت ها رتبه دوم را بدست آورد.

وی با بیان اینکه ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور بعنوان مرکز کلان مناطق آمایشی و دانشگاه های بزرگ مطرح هستند، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان این دانشگاه ها نیز رتبه دوم را در زمینه عملکرد بسته های تحول و نوآوری کسب کرد.

یمانی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چند سال اخیر در زمینه تحول و نوآوری فعالیت های بسیاری انجام داد، تصریح کرد: توسعه آموزش مجازی، اعتباربخشی موسسه ها و بیمارستان ها، بین المللی سازی و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور از جمله آلمان و کره جنوبی، توسعه عرصه های آموزشی و آموزش پاسخگو از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی، توسعه زیرساخت های آموزشی در بخش های فضای فیزیکی، آموزش مجازی، نرم افزاری، تجهیزات آزمایشگاهی و مرکز آزمون را از مهمترین اقدامات انجام شده در این دانشگاه در سال های اخیر دانست و تاکید کرد که این فعالیت ها در ارتقای شاخص ها و کسب رتبه های برتر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کشور نقش بسزایی داشت.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۹۵۰ عضو هیات علمی است که با ۱۱ دانشکده، سه پژوهشکده و ۳۸ مرکز تحقیقاتی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور بشمار می‌آید.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.