stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 199381
  • 10 آذر 1399 - 21:40
0

اولین تجربه‌های سینمایی هنرپیشه‌های معروف سینما؛ موفقیت از کجا شروع شد؟

اولین تجربه‌های سینمایی هنرپیشه‌های معروف سینما؛ موفقیت از کجا شروع شد؟

ناتالی پورتمن در سن ۱۳ سالگی در نخستین فیلم بلند سینمایی خود لئون حرفه‌ای (۱۹۹۴) در نقش یک کودک کینه‌توز قاتل ظاهر شد. فیلم لئون حرفه‌ای روایتگر دوستی یک آدمکش و دختری تنهاست، به عنوان یکی از بهترین اکشن‌های سینما شناخته می‌شود.

قلم | qalamna.ir :
فرادید| موفقیت همیشه مسیر همواری ندارد و این سختی در هنر شاید بیشتر از هر حوزه دیگری باشد. شاید باورش سخت باشد یک هنرپیشه‌ی معروف هالیوودی چه مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته باشد؛ از پادویی در پشت صحنه فیلم‌ها تا قدم زدن با کت‌و‌شلوار اتوکشیده یا لباس‌های مارک بر فرش قرمز پرفروش‌ترین فیلم‌ها.
فرادید، در این مطلب با اولین تجربه‌های سینمایی برخی از معروف‌ترین هنرپیشه‌های جهان آشنا می‌شویم.

لئوناردو دی‌کاپریو

اولین تجربه‌های سینمایی هنرپیشه‌های معروف سینما؛ موفقیتش از کجا شروع شد؟

دی کاپریو کار خود را با حضور در تبلیغات‌های تلویزیونی آغاز کرد. او بازیگری را در ۵ سالگی با بازی در سریال تلویزیونی رامپر روم آغاز کرد. اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به‌طور جدی آغاز کند و به مدرسه جان مارشال پیوست.
 
بعد از آن در سال ۱۹۹۲ پیشرفت چشم‌گیری کرد و یکبار دیگر شانس خود را برای بازیگری امتحان کرد و در یک تست بازیگری شرکت کرد و توسط رابرت دنیرو از بین چهار صد جوانی که برای تست بازی در فیلم “زندگی این پسر” شرکت کرده بودند، انتخاب شد و در آن فیلم در کنار الن بارکین و خود رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخت.
 
در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامه‌هایش به او گوش زد کردند که نام «لئوناردو» بیش از حد غیر انگلیسی و خارجی است و او باید نامش را به لنی ویلیامز تغییر دهد، اما لئوناردو نپذیرفت.

اما دی‌کاپریو در اواخر سال ۱۹۹۳ بالاخره توانست، اولین نقش اصلی و مهم‌اش را با ایفای نقش یک معلول ذهنی در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد در کنار جانی دپ قرار بگیرد و موفق شد برای ایفای نقش گیلبرت گراپ کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سن نوزده سالگی شود.

جیک جیلنهال

یک هنرپیشهٔ آمریکایی است. پسر کارگردان، استیون جیلنهال و نمایشنامه‌نویس، ناومی فومر، بازیگری را از سن ده سالگی شروع کرد. او اولین نقش اصلی‌اش را در سال ۱۹۹۹ در فیلمی به نام “آسمان اکتبر” بازی کرد. این فیلم بر اساس داستان واقعی “هومر هیکام” پسر یک معدنچی که تحت تاثیر پرتاب اولین ماهواره به فضا یعنی اسپوتنیک تصمیم می‌گیرد برخلاف خواسته پدرش طریقه ساخت موشک را یاد بگیرد و… این اولین فعالیت جدی بازیگری جیک جیلنهال در یک نقش مهم بود. بعد از آن در نقش‌های متفاوتی ظاهر شد. او بعد‌ها در فیلم “کوهستان بروکبک” به کارگردانی “آنگ لی” بازی کرد که توانست جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۰۵ را کسب کند.
جیک جیلنهال
جیکوب بنجامین «جیک» جیلنهال در۱۹ دسامبر ۱۹۸۰ در لس‌آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. او یک خواهر بازیگر به نام مگی جیلنهال دارد که با جیک در فیلم دانی دارکو هم‌بازی شد. پدرش یک اصیل‌زادهٔ سوئدی و متعلق به خانوادهٔ اشراف‌زادهٔ جیلنهال است. مادرش اهل نیویورک است. والدین او سعی داشتند به او یاد بدهند که روی پا‌های خودش بایستد و اصرار می‌کردند که شغلی نیمه‌وقت در تابستان داشته باشد بنابراین او شغل‌هایی از قبیل نجات غریق و گارسون رستوران را تجربه کرده‌است.

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن در سن ۱۳ سالگی در نخستین فیلم بلند سینمایی خود لئون حرفه‌ای (۱۹۹۴) در نقش یک کودک کینه‌توز قاتل ظاهر شد. فیلم لئون حرفه‌ای روایتگر دوستی یک آدمکش و دختری تنهاست، به عنوان یکی از بهترین اکشن‌های سینما شناخته می‌شود.
ناتالی پورتمن
ناتالی هرشلاگ (زاده ۹ ژوئن ۱۹۸۱) که با نام هنری ناتالی پورتمن شهرت دارد. او با بازی در فیلم لئون در سن ۱۳ سالگی خود را به دنیای بازیگری معرفی کرد. اولین نقشش در فیلم اکشن لئون بود که در آن به عنوان یک فرد خردسال نقش آفرینی کرد و با گذشت ۲۷ سال از نمایش این فیلم هنوز هم جزو بهترین فیلم‌هایی است که از این بازیگر می‌بینیم، اما موفقیت اصلی زمانی حاصل شد که او برای بازی در نقش پدمه آمیدالا در سه گانهٔ جدید جنگ ستارگان انتخاب شد.

پورتمن به خاطر نقش‌آفرینی‌اش در “قوی سیاه” به کارگردانی دارن آرنوفسکی برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
اولین تجربه‌های سینمایی هنرپیشه‌های معروف سینما؛ موفقیتش از کجا شروع شد؟
در سال ۱۹۹۹، وی برای تحصیل در زمینهٔ روان شناسی به دانشگاه هاروارد رفت و در کنارش به حرفهٔ بازیگری هم ادامه داد. او تحصیلات خود را با مدرک کارشناسی در سال ۲۰۰۳ به پایان رساند. او در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برای بازی در فیلم قوی سیاه برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

خواکین فینیکس

خواکین فینیکس بازیگر و تهیه کنندهٔ آمریکایی متولد ۲۸ اکتبر ۱۹۷۴ تا قبل از اینکه در سن ۸ سالگی نخستین تجربه بازیگری اش را به همراه برادرش ریور در مجموعه تلویزیونی سریال هفت عروس برای هفت برادر بدست آورد و از سنین پائین بعنوان یک بازیگری حرفه‌ای وارد سینما شود. برای حمایت مالی و تهیه غذا، به همراه خانواده در خیابان با استفاده از استعداد‌های گوناگون مانند خوانندگی و نوازندگی، اجرا‌هایی انجام می‌دادند. مادر واکین فینیکس بعنوان یک منشی و پدرش بعنوان یک باغبان کار می‌کردند. در نهایت فینیکس و خواهر و برادرهایش توسط یک آژانس بازیگری کودکان در هالیوود کشف شدند. هر پنج کودک سرگرم بازیگری برای تبلیغات تلویزیونی شدند.
اولین تجربه‌های سینمایی هنرپیشه‌های معروف سینما؛ موفقیتش از کجا شروع شد؟فینیکس برای بازی در فیلم پدر و مادری (۱۹۸۹) به کارگردانی ران هاوارد انتخاب شد؛ که فیلم نظر منتقدان را جلب کرد. فینیکس توانست اولین نامزدی خود را برای جایزه (بهترین هنرمند جوان) در این فیلم کسب کند. اما در همان زمان فینیکس یکدفعه تصمیم گرفت از بازیگری دست بکشد و به همراه پدرش به مکزیک و آمریکای جنوبی سفر کند.
بعد از حادثه‌ای که برای برادرش رخ می‌دهد (مرگ به دلیل مصرف بیش از حد هروئین و کوکایین) فینیکس به بازیگری برمی‌گردد، ولی اغلب در نقش مکمل و به عنوان شخصیتی که درگیری روحی و تاریک دارد بود تا اینکه در سال ۱۹۹۵ نقش یک جوان آشفته که توسط یک زن (نیکول کیدمن) اغوا می‌شود تا مرتکب جنایت شود را بازی می‌کند. فیلم “به خاطرش مردن” به کارگردانی گاس ون سنت در جشنواره کن به نمایش درآمد و موفقیت مالی و انتقادی زیادی را دربرداشت. منتقد روزنامه نیویورک تایمز، جانت ماسلین بازی فینیکس در این فیلم را ستایش کرده‌است و نوشته: «جیمی بیچاره، که توسط آقای فینیکس بازی شده‌است بیانگر حس دردناکی است که باعث می‌شود جزو بازیگرانی حساب شود که حتماً باید بازی‌هایشان را دید.»
فینیکس جوکر
سرانجام در سال ۲۰۱۹ واکین فینیکس در فیلم تحسین شده “جوکر” به کارگردانی تاد فیلیپس بازی کرد. فیلم سینمایی جوکر برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم ونیز پخش شد و جایزه شیر طلایی را گرفت. بازی فینیکس در فیلم جوکر مورد توجه منتقدان در سرتاسر جهان قرار گرفته است. واکین فینیکس در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و جایزه اسکار را دریافت کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.