stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 199293
  • 10 آذر 1399 - 18:14
2

نخست وزیر اتیوپی برای آخرین بار به سران تیگرای مهلت داد

نخست وزیر اتیوپی برای آخرین بار به سران تیگرای مهلت داد

نخست وزیر اتیوپی امروز (دوشنبه) برای آخرین بار به رهبران جبهه آزادسازی تیگرای فرصت داد تا تسلیم شوند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت روزنامه اماراتی العین الاخباریه، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی امروز در جلسه پارلمان اظهار کرد: ارتش را از تعقیب و بازداشت سران جبهه آزادسازی تیگرای منع و نیروهای ویژه پلیس فدرال را مامور بازداشت آنها کردیم.

آبی احمد در ادامه گفت: از آنها دعوت می‌کنم به عنوان آخرین فرصت، بدون مقاومت تسلیم شوند.

این سومین باری است که نخست وزیر اتیوپی به سران اقلیم تیگرای واقع در شمال این کشور مهلت می‌دهد، این منطقه در طول دو هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به جبهه‌ آزادسازی تیگرای و نیروهای دولت مرکزی بوده است.

آبی احمد یک بار در تاریخ سیزدهم و بار دوم در تاریخ بیست و دوم ماه جاری میلادی به نیروهای تیگرای ۷۲ ساعت مهلت داد پیش از ورود ارتش به شهر مقلی خود را تسلیم کنند.

ارتش اتیوپی طی چند روز اخیر به تدریج به ورودی‌های شهر مقلی نزدیک شد تا جایی که نخست وزیر این کشور عصر شنبه کنترل بر مرکز اقلیم تیگرای و پایان این عملیات نظامی را اعلام کرد.

آبی احمد در سخنرانی امروز خود از فشارهای دیپلماتیک وسیعی برای مذاکره با جبهه آزادسازی تیگرای سخن گفت که دولتش از طرف جامعه جهانی و کشورهای دوست با آنها مواجه بود.

او در این رابطه اظهار کرد: پاسخ ما در برابر این فشارها این بود که به آنها بارها مهلت دادیم و اکنون زمان حسابرسی و محاکمه آنها و سپردن جانیان به دستگاه عدالت فرا رسیده است.

همچنین نخست وزیر اتیوپی گفت: آنها (سران جبهه آزادسازی تیگرای) در حال حاضر در غاری واقع در منطقه “هغر سلام” در غرب شهر مقلی هستند و دستگاه‌های ما آنها را زیر نظر دارند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.