stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 199214
  • 10 آذر 1399 - 15:20
0

رکود شدید اقتصاد هند در دوران کرونا

رکود شدید اقتصاد هند در دوران کرونا

شواهد حاکی است که با وجود تلاش‌های بی‌دریغ دولت هند برای به حداقل رساندن تبعات کووید -۱۹، این کشور رکود شدیدی در زمینه اقتصاد تجربه کرده است.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، چین با موفقیت تمام توانسته است شیوع ویروس کرونا را مهار کند و کشورهای اروپایی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا نیز در مسیر بهبودی گام نهاده‌اند. این در حالی است که میلیون‌ها نفر از مردم هندوستان که پیش از ظهور پاندمی کووید -۱۹ اقتصاد کشور را اداره می‌کردند، هنوز راهی برای بهبودی از وضعیت حاکم پیدا نکرده‌اند. آمار حاکی است که در سه ماه اخیر، اقتصاد هند با ۵. ۷ درصد کاهش، نسبت به همین زمان در سال گذشته مواجه بوده است که این اتفاق از سال ۱۹۹۶ یعنی زمانی که کشور برای اولین بار بر تولید ناخالص داخلی تکیه کرد بی‌سابقه بوده است.

اگرچه دولت هند از همان ابتدای ظهور ویروس کرونا تلاش کرده است با حمایت از هزاران کسب و کار کوچک که به شدت تحت تأثیر پاندمی قرار گرفته بودند اقتصاد کشور را نجات دهد با این حال هند از نظر اقتصادی در لیست ناموفق‌ترین کشورهای جهان در واکنش به شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در این کشور، حین مصاحبه با گزارشگران رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که تجارت خود را در مرز نابودی تمام می‌بینند. برخی مدعی شده‌اند که فروش آن‌ها به یک پنجم ماقبل شیوع کرونا رسیده است چرا که تا پیش از انتشار ویروس کرونا، مسافران و خرده‌فروشان فرودگاه‌ها خریداران اصلی آن‌ها به حساب می‌آمدند.

بسیاری از صاحبان مشاغل، کارکنان خود را اخراج کرده‌اند چرا که از درآمد کافی برای پرداخت دستمزد آن‌ها برخوردار نیستند. برخی به دردهای مزمن مبتلا شده و در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، پزشکان اضطراب را عامل اصلی بیماری در آن‌ها تشخیص داده‌اند.

این در حالی است که دولت هند مبلغ ۵۰ میلیارد دلار برای کمک به کسب و کارهای کوچک هزینه کرده است و ۲۶۶ میلیارد دلار نیز به عنوان بسته‌های حمایتی در اختیار کارگران کم‌درآمد قرار داده است. این مبلغ اگرچه به ظاهر هنگفت به نظر می‌رسد، اما در مقابل تعداد کارگران بیکار یا کم‌درآمد این کشور بسیار ناچیز است.

محققان چنین برآورد کرده‌اند که بیش از ۱۴۰ میلیون نفر از مردم هند در پی محدودیت‌های اعمال شده در ماه مارس برای مهار ویروس کرونا کار خود را از دست داده یا با کاهش چشمگیر درآمد مواجه شده‌اند. در ژوئن، حدود یک سوم کارآفرینان مدعی شدند که توان نجات کسب و کار خود را ندارند و به زودی فروپاشی کامل آن را تجربه خواهند کرد.

تنها چند سال از رشد اقتصادی کشور هند گذشته و این کشور با جمعیتی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر، در لیست کشورهایی با بیشترین سرعت رشد اقتصادی جهان قرار گرفته بود که البته ظهور ویروس کرونا، این رشد را متوقف و حتی با کاهش مواجه کرد. بسیاری از اقتصاددانان جهان، کشور هند را دارای قابلیت کافی، چه از نظر مکانی و چه اقتصادی، برای جانشینی چین پنداشته بودند و بر این باور بودند که این کشور با وجود رشد روزافزون خود می‌تواند به یکی از قدرت‌های اقتصادی بزرگ دنیا تبدیل شود.

البته همه چیز به شیوع ویروس کرونا مربوط نمی‌شود؛ از آوریل تا دسامبر سال ۲۰۱۹ تولید ناخالص داخلی تنها با ۶. ۴ درصد افزایش مواجه بود که این مقدار با انتظارات نخست‌وزیر جدید کشور سازگاری نداشت. در واقع از سال ۲۰۱۴ که نارندار مودی سمت نخست‌وزیری کشور را به دست گرفت بانکداری دیجیتالی را آغاز و تلاش کرد تغییری چشمگیر در اقتصاد کشور به وجود آورد که در این زمینه نیز موفق بود.

در هر حال، هم‌اینک اقتصاد هند، کشوری که می‌توانست در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از قدرت‌های برتر دنیا تبدیل شود با رکود شدید مواجه شده است به طوری که پیش‌بینی می‌شود حتی تا سال‌ها پس از پایان پاندمی نیز نتواند به وضعیت ماقبل انتشار ویروس کرونا بازگردد. این احتمال وجود دارد که تا پنج سال آینده، اقتصاد کشور سالانه ۵. ۴ درصد کاهش یابد و هند به یکی از ضعیف‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.