stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 199180
  • 10 آذر 1399 - 14:19
1

سند ملی آمایش سرزمین در حال تهیه است

سند ملی آمایش سرزمین در حال تهیه است

ایسنا/لرستان نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط تحریم تنها به بخش خصوصی متکی نباشیم بلکه از ظرفیت نهادهای عمومی غیر دولتی برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با مقام معظم رهبری داشتیم نکات بسیار مهمی در مورد مسائل اقتصادی مطرح شد و ایشان به نکات مهمی اشاره داشتند و بر عزم و اراده جدی مسئولین برای حل مشکلات تاکید داشتند و فرمودند مسیر رفع تحریم‌ها را یکبار امتحان کردیم و مذاکره داشتیم اما نتیجه نداد و باید تلاش شود که مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه چنانچه مطالعات آمایش سرزمین ۳۱ استان کشور را مطالعه کنید مشاهده می‌کنید مزیت‌های نسبی مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که با تکیه بر آنها می‌توان مشکلات مناطق و استان‌ها را حل  و در سطح کلان و ملی بر مشکلات فائق آییم، افزود: سند ملی آمایش سرزمین برای استان‌ها مصوب شده و همچنین سند ملی آمایش سرزمین در حال تهیه است و به زودی نهایی می‌شود.

برای رونق اقتصادی،حل اشتغال و مساله بیکاری طبیعت به ما آدرس می‌دهد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور متولی انجام این کار است و در استان‌ها در حال تهیه این سند است.

خدابخشی با بیان اینکه  هم‌اکنون ۱.۵ میلیارد دلار ارز برای وارد کردن کاغذ از کشور خارج می‌شود بیان کرد: الیگودرز یکی از شهرستان لرستان است و برای تولید کاغذ می‌توان از  پودر کربنات کلسیم آنجا که دارای خلوص ۹۸ درصدی است می توان استفاده کرد و از این مواد اولیه می‌توان ۱.۵ میلیارد دلار ارز صرفه‌جویی کرد.

وی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی،حل اشتغال و مساله بیکاری طبیعت به ما آدرس می‌دهد که این مساله را حل کنیم،گفت: به عنوان نمونه در ارتفاعات کمندان الیگودرز پیست اسکی با هزینه‌ای به مراتب کمتر از سایر سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کردیم و این به افزایش درآمد مردم و سایر خانوارهایی که در این منطقه وجود دارد کمک می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  استان‌هایی در کشور با مزیت کشاورزی داریم و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که نهادهای عمومی غیر دولتی کشوری مثل شستا و صندوق بازنشستگی کشوری ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در شرایط تحریم هستند گفت: چنانچه بخش خصوصی نمی‌تواند آنچنان که توقع داریم سرمایه‌گذاری کند می‌توانیم موانعی را که بر سر راه سرمایه‌گذاری این نهادهاست رفع کنیم و آنها سرمایه‌گذاری کرده و بعدا هم از طریق بورس به مردم واگذار کنند.

نمی‌توانیم در شرایط تحریم تنها به بخش خصوصی متکی باشیم

خدابخشی عنوان کرد: محدودیت‎ها مانع سرمایه‌گذاری این نهادها شده و نمی‌توانیم در شرایط تحریم تنها به بخش خصوصی متکی باشیم و به بانک‌ها بگوییم شما سرمایه‌گذاری نکنید بلکه باید در این شرایط  از سازمان‌های توسعه خوب، نهادهای عمومی غیردولتی و در کنارآن از ظرفیت مردم و بخش خصوصی استفاده کنیم تا سرمایه‌گذاری‌هایی که مبتنی بر مزیت نسبی در کشور بوده و کمک به ایجاد اشتغال و تامین کالاهای مورد نیاز مردم می‌کند استفاده کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکل کسری بودجه را یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: جبران کسری بودجه که ناشی از عدم  فروش نفت خام و میعانات گازی است با دریافت مالیاتی حل می‌شود.

وی گفت: ۴۰ درصد از ظرفیت‌های مالیاتی مشمول معافیت است که در این بخش فساد وجود دارد و در برخی جاها باید بازنگری شود و از این ظرفیت به شکل مناسب‌تری استفاده کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.