stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 199172
  • 10 آذر 1399 - 14:17
2
نمایندگان مجلس پیگیر تحقق مطالبات باشند؛

گلایه پرستاران کردستانی از پرداخت‌نشدن کارانه سال ۹۸

گلایه پرستاران کردستانی از پرداخت‌نشدن کارانه سال ۹۸
قلم/ کردستان- دبیرِ خانه پرستار استان کردستان گفت: بیش از 2ماه از اعلام اعتبار 11.5هزار میلیارد تومانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تسویه حساب کارانه و معوقات پرستاران به وزارت بهداشت می‌گذرد، اما هنوز در خم پرداخت معوقات سال 98 هستیم.
قلم | qalamna.ir :
قلم، علی‌اشرف رحمان‌پناه ضمن قدردانی از جانفشانی‌های مدافعان سلامت در امر مقابله با ویروس کرونا در استان؛ با اشاره به مشکلات پیش‌روی همکاران، اظهار کرد: حدود سه ماه پیش در نامه‌ای که متن آن شامل ۶ بند از حقوق پرداخت‌نشده پرستاران و مطالبات آنان را به رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان منعکس کرده و خواستار رسیدگی عاجل به معضلات مبتلا به جامعه فرهیخته و خدمتگزار پرستاری و به تبع آن سایر همکاران عرصه بهداشت و درمان کردستان شدم.

وی از نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی خواست که درباره نگرانی‌های جان برکفان پرستاری که با کمترین امکانات، امتیازات و بدترین شرایط حتی نسبت به سایر نقاط کشور از جان و تن رنجور بیماران مراقبت و پاسداری کرده، شد.

دبیرِ خانه پرستار استان کردستان مدعی شد: بیش از ۲ ماه از اعلام اعتبار اختصاص یافته ۱۱.۵ هزار میلیارد تومانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تسویه حساب کارانه و معوقات پرستاران به وزارت بهداشت می‌گذرد، اما متأسفانه هنوز در خم پرداخت ۹۸ هستیم.

وی بیان کرد: با کمال تأسف علی‌رغم همه سختی‌ها و فشار کاری ناشی از کمبودهای شدید امکانات و پرسنل که خود بارها مورد تاکید و تأیید قرار داده، امروز خبرهایی به گوش می‌رسد که کاهش ساعت کاری که وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان حامی جان همکاران درگیر در بالین بیماران کرونایی به پرستاران و کارکنان نظام سلامت اختصاص داده، نادیده گرفته می‌شود!

به گفته رحمان‌پناه، کارانه را به‌خاطر کاهش ساعت موظفی و به بهانه کمبود درآمد مراکز درمانی به‌شدت کاهش داده تا کارانه‌ها به‌صورت یک به ۳ پرداخت و فاصله خود به‌عنوان آخرین دانشگاه در امر پرداخت کارانه‌ها و معوقات را تسویه کنند که این امر ظلمی مضاعف به همکارانی‌ست که برای حفاظت از بیماران از جان خود و امنیت خانواده خودشان گذشته‌اند.

وی با طرح این سؤال که “سهم دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پرداخت‌ها و اختصاص‌های چند ۱۰ هزار میلیاردی به وزارت برای تسویه معوقات پرستاران چقدر بوده است؟ چقدر جذب و در کجا و چگونه اختصاص و تقسیم‌شده است؟” تاکید کرد: از نمایندگان مردم کردستان در مجلس انتظار می‌رود این مطالبات را پیگیری کرده و نظارت کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.