stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 199144
  • 10 آذر 1399 - 14:00
2

کشمش در استان مرکزی چند؟

کشمش در استان مرکزی چند؟

ایسنا/مرکزی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان قیمت خرید توافقی کشمش در استان مشخص شده است.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا زارعی در گفت و گو با اظهار کرد: میزان تولید کشمش در استان سالانه حدود ۲۵ هزار تن برآورد شده و دو کارخانه فرآوری در شهرستان خنداب با مجموع ظرفیت حدود ۶ هزار تن در سال کفاف نیاز استان را نمی‌دهد.

وی افزود: قسمت قابل توجهی از تولیدات استان برای فرآوری به شهرستان همدان(ملایر) حمل می شود چراکه در این شهرستان حدود ۶۰ واحد فرآوری وجود دارد.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در اوایل فصل، میزان کشمش تولیدی کم و متقاضی بالاست در نتیجه نرخ پیشنهادی کشمش نرخی خوب و مناسبی برای باغدار است و باغدار ترغیب می‌شود که محصول خود را به کشمش تبدیل کند، اما به محض افزایش تولیدات و عرضه، دلالان سبب کاهش قیمت می‌شوند.

زارعی ادامه داد: در همین راستا طبق برنامه ریزی صورت گرفته با هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان مرکزی جهت ساماندهی بازار کشمش و جلوگیری از ضرر کشاورزان، کشمش تیزابی درجه یک به قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان، درجه یک آفتابی کیلویی ۱۸ هزار تومان، درجه دو تیزابی کیلویی ۱۶ هزار تومان و درجه دو آفتابی کیلویی ۱۴ هزار تومان قیمت گذاری شده و کشمش درجه سه نیز خرید ندارد.

وی بیان کرد: طبق قیمت های اعلامی، سازمان تعاون روستایی و همچنین نمایندگی های سازمان در شهرستان‌ها اقدام به خرید کشمش باغداران خواهد کرد، همچنین به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، تیم کارشناسی نمایندگی‌های شهرستان ها  با حضور در روستاها خریداری محصولات و قیمت گذاری را انجام می دهند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: درجه بندی و تشخیص کیفیت کشمش نیز توسط تیم های کارشناسی سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.