stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 199049
  • 10 آذر 1399 - 12:10
1
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان خبر داد؛

تکمیل طرح تصفیه خانه نیاز به ۳۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال فاضلاب به نیروگاه اصفهان است

تکمیل طرح تصفیه خانه نیاز به ۳۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال فاضلاب به نیروگاه اصفهان است
قلم/اصفهان_ مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: برای تکمیل طرح تصفیه خانه نیاز به ۳۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال فاضلاب به نیروگاه اصفهان است اما این بخش پایانی با مسائل و مشکلاتی همراه شده که مستلزم حمایت مسوولان اجرایی و قضایی برای رفع آن است.
قلم | qalamna.ir :

طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب خام و استحصال آب صنعتی در نیروگاه اصفهان در جهت حفاظت از محیط زیست و با هدف تامین بخشی از آب مورد نیاز برای تولید پایدار برق از سال ۹۶ آغاز شده و تا کنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است؛ با تکمیل و راه‌اندازی این طرح روزانه ۱۳ هزار متر مکعب آب صرفه جویی می‌شود و وابستگی به سایر منابع آبی بویژه رودخانه زاینده‌رود اصفهان و چاه‌ها کاهش می‌یابد.

سعید محسنی افزود: برای تکمیل طرح تصفیه خانه نیاز به ۳۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال فاضلاب به نیروگاه اصفهان است اما این بخش پایانی با مسائل و مشکلاتی همراه شده که مستلزم حمایت مسوولان اجرایی و قضایی برای رفع آن است.

وی با بیان اینکه لوله گذاری برای انتقال فاضلاب شهری به نیروگاه اصفهان برای بهره برداری از طرح تصفیه خانه دارای مجوزهای لازم از دستگاه های اجرایی مرتبط و مسوولان قضایی است، تصریح کرد: با این وجود عده ای به بهانه های مختلف مانع از اجرای این کار شدند که امید است با حمایت بیشتر مسوولان این مساله نیز برطرف شود.

محسنی با اشاره به اینکه کار لوله گذاری انتقال فاضلاب شهری که مقرر است از سمت شهر درچه در غرب اصفهان انجام شود حدود ۲ تا سه ماه طول می کشد، خاطرنشان کرد: این کار باید در زمانیکه بستر رودخانه زاینده رود خشک است انجام شود تا مشکلی برای آن پیش نیاید.

وی اظهار امیدواری کرد که تکمیل لوله گذاری انتقال فاضلاب شهری تا قبل از سال ۱۴۰۰ انجام شود و گفت: بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب، پنج میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب در نیروگاه اصفهان در هر سال را بهمراه دارد که دستاورد بسیار بزرگی برای صنعت تولید برق کشور بشمار می آید.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان، میزان مصرف آب در نیروگاه اصفهان در شرایطی که تولید با ظرفیت کامل باشد را ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب اعلام و اضافه کرد: در زمان حاضر با توجه به کمبود منابع آبی و خشک بودن رودخانه زاینده رود در برخی از فصول، میزان مصرف آب حدود ۶ تا هفت میلیون متر مکعب در سال است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر آب مورد نیاز نیروگاه اصفهان از چاه تامین می شود، تاکید کرد که بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهری باعث کاهش مصرف آب از منابع آبی و چاه ها می شود.

محسنی میزان بودجه ای که تا کنون برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب در نیروگاه اصفهان هزینه شده است را یکهزار میلیارد ریال اعلام کرد.

نیروگاه حرارتی اصفهان بدلیل نیاز به آب برای تولید برق در حاشیه زاینده‌رود و در دامنه کوه‌های قائمیه و در فاصله ۲ کیلومتری بزرگراه اصفهان ذوب‌آهن واقع است؛ ظرفیت تولید نیروگاه اصفهان ۸۳۵ مگاوات است که شامل پنج واحد بخار (۲ واحد ۳۷.۵ مگاواتی، یک واحد ۱۲۰ مگاواتی و ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی) است.

نیروگاه اصفهان، قدیمی‌ترین نیروگاه منطقه اصفهان و زیرمجموعه شرکت مدیریت تولید برق اصفهان است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.