stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 198617
  • 09 آذر 1399 - 16:01
0

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه پرورش ماهی در قشم

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه پرورش ماهی در قشم

پروژه پرورش ماهی در قشم که از سوی یکی از شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شده است تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.

قلم | qalamna.ir :

پروژه پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌هایی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد و امروز این طرح در قشم با ۶۰ درصد پیشروی در حال اجرا است. این پروژه تاثیر زیادی در توسعه شهرهای کمتر برخوردار ساحلی و کاهش خروج ارز از کشور دارد.

پرهام نوروزی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و مجری طرح درباره این پروژه ‌گفت: این طرح در کنار تامین نیاز داخلی، از خروج ارز از کشور پیشگیری می‌کند. زیرا ماهی‌های پرورش یافته در قفس جزو گران‌ترین ماهی‌ها در دنیا هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح در قشم تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و تا ابتدای سال آینده راه‌اندازی می‌شود. اجرای پروژه ما به تامین امنیت غذایی که یک طرح کلان ملی است، منجر خواهد شد.

نوروزی، پرورش ماهی در قفس را عامل توسعه مناطق ساحلی دانست و اظهار کرد: استفاده از این روش، میزان مصرف آب شیرین برای تولید پروتئین را به صفر می‌رساند. این موضوع در شرایط کم‌آبی کشور بسیار مهم و حیاتی است.

مجری طرح یادآور شد: تولید انبوه ماهی در قفس، افتخاری است که زیست‌بوم فناوری و نوآوری برای کشور به ارمغان آورد. رهاوردی فناورانه با تکیه‌ بر دانش بومی بدون استفاده از منابع محدود آب کشور.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.