stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 19859
  • 24 آذر 1394 - 9:56
6

خامنه ای: ۶۵ تا ۷۰ درصد رای مردم به طیف اصلاحات است

خامنه ای: ۶۵ تا ۷۰ درصد رای مردم به طیف اصلاحات است

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و عضو عالی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد رای مردم به طیف اصلاحات است به شرطی که بین اصلاح‌طلبان رقابت نشود و موانعی مانند تایید صلاحیت نداشته باشند.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی خامنه‌ای در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه مازندران خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان به کوشش خود ادامه می‌دهند و اگر جایی مانع شدند آن‌ها تلاش خود را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: وقتی طیف اصلاحات در چارچوب شورای فرهنگی خود عمل کنند از روی کار آمدن افراطی‌ها در مجلس جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معیاری که درباره صلاحیت مجلس اسلامی دارم این است که کاندیداها دارای سه مولفه تخصص، عدم منافع شخصی، میانه‌رو باشند.اگر افراد در حوزه مشخصی اشراف داشته باشند می‌توانند در یکی از کمسیون‌های مجلس عضو شده و برای جامعه مفید باشند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به این‌که «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نامزدهای طیف اصلاحات را تعیین می‌کنند و آن‌ها در بسیاری از محفل‌ها نشست‌هایی با افراد تاثیرگذار دارند»، گفت: در نتیجه نهایی نظرات به صورت یک بیانیه رسمی اعلام می‌شود اما این مهم در استان‌ها به صورت مستقل تصمیم‌گیری می‌شود و کسی حق دخالت ندارد مگر افراد خود مشورت بخواهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش موضوع حصر را بی‌قانونی تلقی کرد و گفت: اگر بر قانون و قانونگرایی در کشور تاکید شود و ملاک عمل قانون باشد این مشکلات بوجود نمی‌آید و بسیاری از مشکلات کشور زمینه فرهنگی دارد.

وی با بیان این‌که «تا کنون سه روزنامه تعطیل شده دارم که یکی از این روزنامه‌ها جهان اسلام بود و در سال ۷۳ تعطیل شد.»اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها از روابط فرهنگی سنتی که هنوز رایج است غافل هستند. رسانه‌ها فقط تکیه بر رسانه مجازی نکنند؛ چراکه بسیاری از روستاها از ابزار دریافت اخبار این رسانه‌ها برخوردار نیستند و رسانه سنتی در آن‌جا تاثیرگذارتر است.

این عضو عالی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ارزیابی از عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از نظر روابط بین‌المللی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست و علم اقداماتی داشته ولی آن‌چه بیشتر خودش را نشان داده سیاست خارجی است، چون با یک روش درست و کلاسیک به این امر مبادرت کرد و اگر هر دولتی در چارچوب تخصص‌های لازم و درنظر گرفتن آزادی کشور در روابط خارجی پیشرفت کند و بتواند احترام دولت‌ها را نسبت به کشور جلب کند خوب است و اصل مذاکرات با این کیفیت قابل قبول است و مردان سیاست خارجه در این دوره تجربه‌ای از علم سیاست داشتند.

وی اقدامات دولت تدبیر و امید را در زمینه فرهنگ و هنر نسبتا خوب دانست و در زمینه سیاست داخلی نظر خود را بینابین اعلام کرد و افزود: آخرین علاج برای حل مشکلات اجتماعی جامعه کار فرهنگی یعنی آگاه کردن مردم نسبت به حقوق فردی و اجتماعی است و این مباحث اجتماعی و حقوقی باید در جلسات دعا و خواندن ادعیه مطرح شود.

وی اختصاص تسهیلات برای خرید خودرو را نوعی کمک به صدها کارگران ایران خودرو دانست و گفت: نرخ سود بانکی در کشورهای خارجی صفر است و در بیشتر کشورها بالاترین سود بانکی ۳ درصد است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام از این‌که «برخی در کشور جمهوری اسلامی با داشتن که سابقه چند ده ساله، قانون‌گریزی می‌کنند» اظهار تاسف کرد و گفت: عدم تمرکز در تصمیم‌گیری یکی از مشکلات کشور است. ما باید به صورت مالی و جانی از لبنان و فلسطین حمایت کنیم و مسائل امنیتی دنیا بیشتر از حرف‌هایی است که بتوان با یک تحلیل آبکی آن را تبیین کرد.

وی اظهار کرد: در مجلس دهم باید تلاش کنیم افراد معتدل را به مجلس بفرستیم. این افراد نباید ترسو باشند. انتقادهای برخی از اصلاح طلبان در حقیقت مخالفت با عملکرد برخی مسئولان است که برخی‌ها آن را اعتراض به نظام می‌دانند اما اعتراض به نظام این است که بگویند ما جمهوری اسلامی را قبول نداریم.

وی در مورد عملکرد صدا و سیما هم معتقد است: جهت‌گیری صداوسیما به سلایق خودشان است و این سازمان خودشان را جزیره‌ای مستقل می‌داند و همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صدا و سیما به صورت مستقل عمل می‌کنند که جای نقد دارد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.