stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 198527
  • 09 آذر 1399 - 13:19
1

کرونا موجب افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در بجنورد شد

کرونا موجب افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در بجنورد شد

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در مرکز استان بابت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا مورد توافق مراجع ذیصلاح قرار گرفت و از امروز (یکشنبه) اجرا شد.

قلم | qalamna.ir :

، حمیدرضا شافعی اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی تنها برای تاکسی‌های زرد خطی است و بر این اساس، نرخ‌ها ۲۵ درصد نسبت به کرایه ابتدای سال ۹۹ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رانندگان متقاضی افزایش نرخ کرایه بودند افزود: با شیوع کرونا و الزام رانندگان به رعایت پروتکل‌ها و کاهش یک نفر مسافر در صندلی عقب، درآمد رانندگان کاهش یافته است از این رو افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها پیگیری شد.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: رانندگانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و بیش از ۲ نفر مسافر در صندلی عقب دارند، حق ندارند کرایه بیشتری دریافت کنند.

شافعی خاطرنشان کرد: مراجع ذی‌صلاح با درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی موافقت کرد و بر این اساس ورودی از پنج هزار و ۲۳۰ ریال به ۶ هزار و ۵۳۷ ریال و کرایه به ازای هر یکصد متر از ۲۵۱ ریال به ۳۱۴ ریال افزایش یافته است.

وی گفت: رانندگان تاکسی و مسافران مکلف هستند از ماسک استفاده کنند و سوار کردن بیش از دو نفر در صندلی عقب تاکسی، تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد افزود: رانندگان تاکسی گلایه دارند که در شرایط کرونایی و با کاهش ظرفیت مجاز برای جا بجایی مسافر، درآمدهای آنان کاهش یافته است.

شافعی خاطرنشان کرد: بازرسان ما در سطح شهر حضور دارند و بر نحوه خدمات رسانی رانندگان تاکسی خطی نظارت می‌کنند اما بهترین بازرس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم هستند و انتظار می‌رود نسبت به این امر حساس باشند.

وی گفت: امسال نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش یافت اما این افزایش، مختص شرایط کرونایی و برای جبران کاهش میزان درآمد رانندگان نبود، بلکه مطابق هر سال انجام شد.

منبع:

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.