stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 198514
  • 09 آذر 1399 - 13:14
2
مدیر شبکه آب و فاضلاب شاهین‌شهر و میمه خبر داد؛

اصلاح قدیمی‌ترین شبکه فاضلاب در شاهین‌شهر

اصلاح قدیمی‌ترین شبکه فاضلاب در شاهین‌شهر
قلم/اصفهان_ مدیر شبکه آب و فاضلاب شاهین‌شهر و میمه، از روند اصلاح قدیمی‌ترین شبکه فاضلاب در شاهین‌شهر و خطرات مالی و جانی احتمالی ناشی از تجمیع پساب فاضلاب تصفیه خانه ‌شهر، خبرداد.
قلم | qalamna.ir :

مدیر شبکه آب و فاضلاب شاهین‌شهر و میمه، از روند اصلاح قدیمی‌ترین شبکه فاضلاب در شاهین‌شهر و خطرات مالی و جانی احتمالی ناشی از تجمیع پساب فاضلاب تصفیه خانه ‌شهر، خبرداد.

محمد خلیلی، با اشاره به فرونشست بلوار طالقانی در دو سال گذشته، اظهار کرد: شبکه فاضلاب بلوار طالقانی با قطر لوله یک ‌هزارو ۲۰۰ تا یک‌ هزارو ۶۰۰ ورودی به تصفیه‌خانه شاهین‌شهر یکی از فرسوده‌ترین و قدیمی‌ترین شبکه‌های فاضلاب منطقه است.

وی با تاکید بر اهتمام خریداران پساب فاضلاب در برداشت از حق‌آبه در فصل زمستان، درباره فرونشست بلوار طالقانی هشدار داد و افزود: عدم اهتمام و جدیت برداشت پساب خریداری شده توسط پالایشگاه، نیروگاه، شهرداری شاهین‌شهر و شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان باعث تجمع پساب داخل شبکه فاضلاب و شستن دیواره‌های خاکی شبکه در بلوار طالقانی و نهایتا فرونشست آن بلوار همانند دو سال اخیر خواهد شد، که باوجود فقدان بروز خسارات جانی، به شبکه آب و فاضلاب شاهین‌شهر خسارات مالی سنگینی وارد کرده‌است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شاهین‌شهر و میمه، مسئولیت و وظیفه دفع پساب فاضلاب و عقد قراردادهای فروش آن را با اداره آب منطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های بهره‌بردار از پساب فاضلاب شاهین‌شهر باید با محوریت اداره آب منطقه‌ای بر اساس قراردادهای فروش پساب فاضلاب منعقد شده اهتمام و جدیت کافی در برداشت پساب فاضلاب داشته باشند و با جلوگیری از تجمع پساب فاضلاب در محیط تصفیه خانه و شبکه فاضلاب، خطرات جانبی احتمالی را کاهش دهند.

خلیلی با بیان اینکه طول شبکه فاضلاب بلوار طالقانی ۶ کیلومتر بوده و اصلاح شبکه انتقال فاضلاب ۴۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد، افزود: در اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب بلوار طالقانی شاهین‌شهر برآورد هزینه لوله‌گذاری حدود ۲۰ میلیارد تومان و هزینه اجرا نیز ۲۰ میلیارد تومان است که تامین این میزان منابع مالی از توان منطقه خارج است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای اصلاح شبکه فاضلاب بلوار طالقانی، ادامه داد: ۹ میلیارد تومان از هزینه مورد نیاز برای اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب بلوار طالقانی از محل اعتبارات عمرانی تخصیص یافته‌ و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز اداره آب و فاضلاب از محل سرمایه‌ای هزینه آماده‌سازی بخشی از مناطق شاهین‌شهر، تامین کرده‌ است.

خلیلی با بیان این‌که تا پایان سال حدود ۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب بلوار طالقانی شاهین‌شهر اصلاح می‌شود، خاطرنشان‌کرد: سرعت اصلاح شبکه فاضلاب بلوار طالقانی به دلیل استفاده از حفاری پایپ جکینگ (نصب خطوط لوله‌های زیرزمینی بدون ایجاد مزاحمت برای تأسیسات روزمینی و قطع ترافیک عبوری در سطح زمین) در راستای کاهش خسارت به شبکه راه در این بلوار کم بوده و اصلاح کل شبکه فاضلاب بلوار طالقانی در مدت چند ماه دور از انتظار است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.