stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 19830
  • 23 آذر 1394 - 18:57
4

رایزنی اصلاح‌طلبان با مسئولان انتخابات برای جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای

رایزنی اصلاح‌طلبان با مسئولان انتخابات برای جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای با نامزد‌ها، در حال رایزنی با مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات هستند.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای در جمع فعالان سیاسی اصلاح‌طلب استان گلستان در مشهد، با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: در وضعیت کنونی که در آستانه انتخابات قرار گرفتیم وظیفه آگاهان و دلسوزان نظام از هر جناحی که هستند، تنها و تنها روشن کردن مردم نسبت به واقعیت جایگاه نمایندگی مجلس و نوع فعالیت افراد در این پست و ویژگی‌هایی است که یک فرد به شرط داشتن آن‌ها لایق نشستن بر کرسی نمایندگی ملت است.

وی ادامه داد: اگر این کار به درستی انجام شود، دیگر هر کس عکس‌های بهتر و بیشتری منتشر و هزینه بیشتری کرد به مجلس راه پیدا نمی‌کند بلکه هر شخصی مفید‌تر بود نماینده می‌شود.

خامنه‌ای افزود: اگر فردی که نامزد انتخابات می‌شود مدعی تقواست باید این را در عمل و نه کلام ثابت کند. همچنین اگر خود را حامی جوانان و زنان یا محرومان نیز معرفی می‌کند، باید در عمل این امر را نشان دهد.

وی با اشاره به حدیثی از معصومین که عنوان شده بود مومن ممکن است هر خطایی را انجام دهد، اما به طور قطع دروغ نمی‌گوید، ادامه داد: مرکز هر فسادی دروغ است. واقعا متاسفم هستم که در جامعه ما دروغ تا این حد رشد و گسترش پیدا کرده است. البته دروغ انواع بسیار دارد. تعریف بی‌جا و بزرگ را کوچک عنوان کردن و کوچک را بزرگ جلوه دادن نیز دروغ است.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام افزود: بدنام کردن و تهمت زدن به افراد پاک وسالم نیز دروغ است. فضائل افراد را منکر شدن و برای آدم‌های نادرست فضیلت عنوان کردن هم دروغ است و البته بسیار هم دروغ بزرگی است.

وی ادامه داد: در جامعه خدمتگزاران باید تشویق و تکریم شده و آنان که به کمک دروغ و به ناحق جایگاهی را اشغال کرده‌اند باید توبیخ و تنبیه شوند. متاسفانه طی سال‌های گذشته و بر اثر گسترش انواع دروغ جامعه دچار مشکلات فراوانی شده که همگان به آن و علتش واقف هستند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام افزود: با توجه به این وضعیت باید بررسی کنیم که چقدر از اسلام واقعی و راستین فاصله گرفته‌ایم که دروغ در جامعه ما بدین گونه رواج پیدا کرده است و چه باید کرد که به اسلام راستین بازگشته و دروغ در جامعه ریشه کن شود.

خامنه‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه مردم به هنگام تبلیغات انتخاباتی سحر می‌شوند و به درستی تفکر نمی‌کنند باید از هم اکنون به دنبال نشان دادن سره از ناسره به مردم باشیم. باید به مردم اندرز دهیم که فردی که با شام دادن و انجام مخارج بسیار زیاد قصد رفتن به مجلس دارد نیرویی نیست که در آینده رهگشای آنان باشد و بهتر است فردی اهل علم و فن را که خرج چندانی نمی‌کند جانشین وی کنند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام به ویژگی‌های لازم برای اینکه فردی نامزد قابل قبول انتخابات باشد اشاره کرد و گفت: افراد اگر به طور همزمان دارای سه ویژگی تخصص، عدم تلاش برای منافع شخصی و اعتدال در روش باشند، فرقی نمی‌کند که از کدام جناح باشند، می‌توانند نامزد خوبی برای انتخابات مجلس باشند.

وی در توضیح تخصص داشتن یک نامزد خوب انتخابات مجلس گفت: این امر بدان معنی است که فرد توانایی حضور کار‌شناسانه در یکی از کمیسیون‌های مجلس را داشته باشد و بتواند در کمیسیون تخصصی خود گره‌ای از کار مردم باز کند.

خامنه‌ای با طرح این پرسش که چرا یک نامزد نباید به جایگاه نمایندگی مجلس به عنوان سکوی پرش خود نگاه کند، گفت: چنین فردی آزاده نخواهد بود و برای حفظ منافع خود به راحتی پا بر روی حقیقت گذاشته و حق را ناحق خواهد کرد. این فرد پس از مدتی خود آلوده شده و دیگر توان برخورد با کژی‌ها و آلودگی‌های مسئولان را که یکی از وظایف مهم نمایندگی است، نخواهد داشت.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام درباره لزوم رعایت اعتدال توسط نامزدهای نمایندگی مجلس گفت: همیشه تندروی و کندروی و افراط و تفریطی عمل کردن باعث خارج شدن از خط انصاف و سلامت شده و پاکی و صداقت فرد را به مرور زمان از بین برده و در مواردی وی را بازیچه صاحبان قدرت و ثروت می‌کند.

وی با اشاره اینکه برخی از اصلاح طلبان در حال رایزنی با مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای با نامزد‌ها هستند، عنوان کرد: در حال حاضر وظیفه کسانی که خود را دارای سه شرط عنوان شده در بالا می‌دانند و توانایی فعالیت در مسئولیت خطیر نمایندگی چه مجلس شورای اسلامی و چه خبرگان رهبری را دارند در این صحنه‌ها به عنوان نامزد حضور پیدا کنند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در ابتدای این نشست با تشریح حدیث مشهور سلسله الذهب اظهار کرد: سخنان امام رضا (ع) در نیشابور به رغم سادگی، بسیار پرمحتوا و رهگشا است. ایشان در این حدیت قدسی تاکید دارند که کلمه «لااله الا الله» تنها با وجود ما تفسیر می‌شود و هرکس این سخن را بگوید و به سیره و روش ما توجه نداشته باشد، سخن و حرکت او دروغی بیش نیست. و این درست امری است که در آن زمان بنی امیه و بنی عباس انجام می‌دادند و اکنون گروه‌های مختلف افراطی چون داعش آن را اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: داعش کنونی ممکن است از نسل بنی امیه و بنی عباس نباشد اما‌‌ همان اندیشه نابود کردن اسلام راستین و تشیع علوی به هر وسیله‌ای حتی با استفاده از کشتار فجیع انسان‌ها و البته با سوء استفاده از تفکر پاک مذهبی انسان‌های جاهل را در سر دارد.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) افزود: داعش فقط در خاور میانه نیست. این افراد دارای ریش بلند که به اسم اسلام آدم می‌کشند، پیاده نظام این مجموعه است. افراد اصلی در پشت صحنه هستند که اغلب آمریکایی و اروپایی بوده و بسیار مرتب و اتوکشیده و البته متخصص و آشنا به علوم و فنون روز و مورد نیاز این گونه اقدامات هستند.

خامنه‌ای افزود: با توجه به این مسئله مهم‌ترین وظیفه دانایان و اهل علم در جامعه روشن کردن مردم و نشان دادن راه درست و دین حق به مردم است تا بر اثر جهل و نادانی گرفتار اندیشه‌‌های داعشی نشوند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.