stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 198214
  • 08 آذر 1399 - 20:22
1

حمایت مالی از صاحبان مشاغل گردشگری و ترویج سفرهای هوشمند

حمایت مالی از صاحبان مشاغل گردشگری و ترویج سفرهای هوشمند

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ارائه بسته‌های حمایتی مالی به ذی‌نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌ها و مخارج آنها و همزمان تلاش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه از جمله اقداماتی است که دولت تاکنون برای کاهش آسیب ناشی از کرونا انجام داده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری با حضور در وبینار تخصصی وزرای گردشگری دی- هشت که پیرامون اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همزیستی با ویروس کرونا و نتایج حاصل از این تجارب برای دوران پیش رو برگزار شد، گفت: مدیریت جو روانی حاصل از کرونا، ارائه بسته‌های حمایتی مالی به ذی‌نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌ها و مخارج آنها و همزمان تلاش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه از جمله اقداماتی است که دولت تاکنون انجام داده است.

به گفته وی، همزمان با تمرکز بر گردشگری داخلی برای رونق کسب و کارهای گردشگری در دوران کرونا توجه ویژه‌ای نیز به احیای گردشگری بین‌المللی معطوف شده است و بدین منظور طبق رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت پذیرفته با وزارت امور خارجه در طول دوران کرونا صدور روادید ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین‌المللی قابل انجام است. از سوی دیگر وبینارهای متعددی با مقامات گردشگری بازارهای هدف برگزار و در آنها بر ضرورت تداوم مراودات و همکاریهای گردشگری تاکید شد.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: از تجربیات به دست آمده در طول کرونا دو مورد را می‌توان نتیجه گرفت، یکی اینکه رونق گردشگری داخلی با رویکرد هوشمندانه و مسئولانه بویژه با محوریت سفرهای خانوادگی می‌تواند در حفظ حیات بنگاه‌های گردشگری در دوران کرونا مؤثر باشد و دیگری اینکه با توجه به ترس و نگرانی شدید جهانی بواسطه شیوع کرونا، به احتمال خیلی زیاد الگوی سفر گردشگران بین‌المللی در دوران حین و پسا کرونا دستخوش تغیرات خواهد شد و این گردشگران سفرهای نزدیک‌تر، ایمن تر، با میانگین اقامت کمتر و در فضاهای بازتر را ترجیح خواهند داد.

تیموری تصریح کرد: تجدید نظر در رویکرد بازاریابی و باز تعریف محصولات گردشگری و روی آوردن به تورهای طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی، اکو توریسم، گردشگری کشاورزی و بوم گردی می‌توانند اولویت بیشتری پیدا کند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.