stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 198076
  • 08 آذر 1399 - 16:33
0

چرا دانشمندان ما در خاک خودشان به شهادت می‌رسند؟

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک نماینده سابق مجلس که سابقه عضویت در کمیسیون امنیت ملی مجلس دارد با اشاره به حادثه ترور محسن فخری زاده اعلام کرد : باید افرادی که در مسئله محافظت از ایشان کوتاهی کردند هم پاسخگو باشند.
 حشمت الله فلاحت پیشه درباره حادثه ترور شهید محسن فخری زاده گفت: به عنوان فردی که در بسیاری از بازدید‌ها و مراکز همراه ایشان بودم، باید بگویم که ایشان بسیار فرد شریفی بود. ما متاسفانه فرد متخصص و شریفی را از دست دادیم و این اتفاق جنایت بزرگی بود. شهید فخری زاده فردی بود که مسئولیت گسترش علم هسته‌ای را برعهده داشت. شهید فخری زاده تلاش و زحمات زیادی را در راستای گسترش صنعت هسته‌ای ایران انجام داد و حتی بعد از برجام در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای فعالیت کرد و مدیریت او در راستای پیشرفت کشور بود.وی ادامه داد: من معتقدم اسرائیل در قبال ایران به شدت گستاخ شده است و به هر حال این گستاخی رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است؛وزارت امور خارجه نیز باید برای محکومیت این رژیم در محاکم بین المللی تلاش خود را انجام دهد.
فلاحت پیشه با اشاره به کوتاهی‌هایی که در مساله محافظت در قبال این افراد صورت می‌گیرد، گفت: یک زمانی در کمیسیون امنیت ملی این بحث مطرح شد و من چندبار اعلام کردم که باید تجدید نظر اساسی در خصوص محافظان مسئولان کشور صورت بگیرد. برخی از افراد در کشور ما هستند که اگر در خیابان آن‌ها را رها کنید حتی یک تاکسی حاضر نیست که آن‌ها را سوار کند و هیچ خدمتی به کشور انجام نمی‌دهند، ولی یک تیم حفاظتی بسیار قوی دارند و حتی برای خانواده‌هایشان هم تیم محافظتی تعریف می‌شود و به هیچ قیمتی حاضر نمی‌شوند یک نفر از تیم محافظتی آن‌ها کم شود. اما افرادی که خدمات شایانی به کشور داشتند تیم محافظتی بسیار قویی ندارند.وی ادامه داد: اسرائیل سعی دارد تا صنعت هسته‌ای را تحریف کند، اما کشور ما با فناوری هسته‌ای در ۷۰۰ رشته علمی و صنعتی و فناوری در دنیا رسیده است، ولی متاسفانه می‌بینیم که دانشمند بزرگ کشورما در روز روشن و در ساعت ۲ نیم بعد از ظهر ترور می‌شود و به نظرم این موضوع باید بررسی شود و مسئولین پاسخگو باشند.فلاحت پیشه با بیان اینکه در گذشته نتانیاهو مشخصا از شهید فخری زاده نام برده است، تصریح کرد: من معتقدم ضمن اینکه باید پاسخ مناسب به رژیم صهیونیستی داده شود، باید یک پیگرد هم در داخل برای کوتاهی‌ها صورت بگیرد که اینگونه دانشمندان ما در خاک خودشان و در پایتخت کشور اینچنین مظلومانه به شهادت می‌رسند.
این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل ادامه داد: حق پاسخگویی برای ایران محفوظ است، ضمن اینکه وزارت خارجه نیز در حوزه دیپلماسی باید این موضوع را پیگیری کند. رژیم صهیونیستی این جنایت را در شرایطی انجام داد که بحث بازگشت آمریکا به برجام داغ است و به هرحال تلاش می‌کند تا دیپلماسی هسته‌ای بار دیگر احیا نشود. من معتقدم این موضوع از دیپلماسی هسته‌ای جداست و ایران باید واکنش صحیح و مناسب نسبت به این موضوع را داشته باشد.فلاحت پیشه ادامه داد: کشور مجموعه‌ای از پاسخ‌های به حق را دارد و پیگیری حقوقی و دیپلماسی هم باید در کنار پاسخ مناسب انجام شود. از سوی دیگر برنامه هسته‌ای ایران یک برنامه پاک است و برنامه‌ای برای ساخت موشک ندارد، اما اسرائیل به دنبال تحریف این موضوع است. نسل جدید دانشمندان هسته‌ای در ایران فناوری هسته‌ای و مالکیت هسته‌ای در کشور را برگشت ناپذیر کردند و راه این شهید را ادامه خواهند داد و خللی در این مسیر رخ نخواهد داد، قطعا که خدمات او جبران ناپذیر بوده و خواهد بود، اما باید پیگیری‌های داخلی و خارجی برای این جنایت صورت بگیرد و حق پاسخگویی ایران براساس منشور ملل متحد محفوظ است.
هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.