stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 198037
  • 08 آذر 1399 - 16:01
1

باردهی کم درختان عامل افزایش قیمت میوه است

باردهی کم درختان عامل افزایش قیمت میوه است

ایسنا/یزد رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد باردهی کم درختان را عامل افزایش قیمت امسال در میادین میوه و تره بار دانست ولی در عین حال مدیریت نشدن صادرات در این بخش را نیز در این موضوع دخیل خواند.

قلم | qalamna.ir :

«محمد حسین مشرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: اگـر امسال با افزایش قیمت در میدان میوه و تره بار مواجه هستیم دلیل بر باردهی کم درختان در طی امسال بوده است ولی در عین حال، مردم نباید بابت کمبود میوه و تره بار نگرانی داشته باشند چرا که به اندازه نیاز مصرف‌کنندگان این اقلام در استان تامین می‌شود و کمبودی در این باره وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت قیمت‌ها در هفته جاری اظهار کرد: قیمت پرتقال نابل جیرفت از فردا در میدان میوه و تره بار یزد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال واشنگتنی نیز به قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. هر کیلوگرم نارنگی نیز در حال حاضر ۱۱ هزار تومان و لیموشیرین ۱۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد افزود:  قیمت گوجه فرنگی تغییر قیمت چندانی نداشته و همچنان هر کیلو به قیمت ۳ تا ۸ هزار تومان در میادین میوه و تره بار یزد عرضه می‌شود.

وی از افزایش اندک قیمت سیب زمینی و عرضه آن به قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: پیاز نیز در میادین میوه و تره بار یزد از ۲ تا ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مشرف در پایان خاطرنشان کرد: اگر صادرات میوه در کشور به درستی مدیریت شود، قیمت‌ انواع میوه به مراتب پایین‌تر خواهد آمد چرا که در حال حاضر صادرات میوه تاثیر قالب توجهی روی افزایش قیمت‌ها در این بخش دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.