stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 198012
  • 08 آذر 1399 - 15:19
1

آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت توسط ۶۸ درصد مشمولان در خراسان رضوی

آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت توسط ۶۸ درصد مشمولان در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: در حالی که در کل کشور حدود ۶۱ درصد مشمولین سهام عدالت روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از مجموع سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۸۴ مشمول سهام عدالت استان، دو میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۸۴ نفر این روش را انتخاب نموده‌اند .

قلم | qalamna.ir :

حسین امیررحیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: مشمولین سهام عدالت که در استان خراسان رضوی روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به منظور برخورداری از منافع آزادسازی این سهام، مزایای قانونی و امکان شرکت در رای‌گیری الکترونیکی انتخاب هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی، باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام نمایند.

وی افزود: این افراد باید با مراجعه به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir  و یا دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت نام و سجامی شدن اقدام نمایند.

امیررحیمی بیان کرد: در حالی که در کل کشور حدود ۶۱ درصد مشمولین سهام عدالت روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از مجموع سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۸۴ مشمول سهام عدالت استان، دو میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۸۴ نفر این روش را انتخاب نموده‌اند که ۶۸ درصد از کل مشمولین در استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: طبق قانون شرکت‌های استانی سهام عدالت موظف هستند برای تعیین اعضای هیئت‌مدیره جدید نسبت به برگزاری انتخابات اقدام نمایند، بدین منظور افرادی که برای این پست واجد شرایط هستند، یعنی شرایطی که قانون برای اعضاء هیات‌مدیره وضع کرده و همچنین تخصص کافی در زمینه بازار سرمایه را دارند، (انتخاب روش غیر مستقیم، حداقل داشتن کارشناسی مرتبط، نداشتن شغل دولتی، و …) می‌توانند پس از دریافت کد بورسی با مراجعه به سامانه www.setan.seo.ir و یا به سایت شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در روش غیر مستقیم سهام عدالت، مدیریت سهام عدالت و اعمال نمایندگی سهامداران، با لحاظ مراتبی از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد. در این روش سود یا زیان قابل تخصیص به دارندگان سهام عدالت بر اساس عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری تخصیص پیدا خواهد کرد و با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت متعلق به دارندگان سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی، امیررحیمی ادامه داد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مکلف به افزایش سرمایه و پذیرش نزد بازار بورس یا فرابورس هستند که این مهم در استان انجام شده، و سهام روش غیر مستقیم در صورتی قابل واگذاری و فروش خواهد بود که نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار سرمایه قابل معامله باشد، زیرا این افراد منبعد سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.