stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 198000
  • 08 آذر 1399 - 15:01
1

بیگلو: سوءمدیریت‌های داخلی مانع اصلی تحقق جهش تولید است

بیگلو: سوءمدیریت‌های داخلی مانع اصلی تحقق جهش تولید است

دبیر انجمن سازندگان قطعه ضمن اعلام قدرانی از لطف و تفقدی که مقام معظم رهبری در جلسه اخیر خود با اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی به قطعه‌سازان داخلی داشته‌اند، در رابطه با گلایه ایشان در عدم تحقق شعار جهش تولید، علت را در سوءمدیریت‌های داخلی دانسته که بسیار بیشتر از عوامل خارجی، قطعه‌سازان و خودروسازان کشور را از جهش تولید بازنگه داشته‌ است.

قلم | qalamna.ir :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با اعضای شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی ضمن تاکید براینکه مشکل اقتصاد کشور نداشتن راهکار نبوده، بلکه همت، شجاعت و پیگیری جدی نیاز دارد، ضمن گلایه از اینکه علیرغم ارائه راهکارها و انجام برخی اقدامات، شعار سال در حد انتظار تحقق نیافته است؛ خاطرنشان کردند: کارشناسان بخش‌های دولتی و غیردولتی برخی راهکارهای عملیاتی مشخص را برای جهش تولید پیشنهاد کرده‌اند که از جمله آن‌های می‌توان به افزایش تولید خودرو با اتکاء به ظرفیت قطعه‌سازان داخلی” اشاره کرد. 

در این رابطه مازیار بیگلو- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو- در گفت‌وگو با در ابتدا از لطف رهبر انقلاب به قطعه‌سازان داخلی خودرو به نیابت از مجموعه انجمن مذکور تشکر و اظهار کرد: ظرفیت تولید قطعه در کشور برای تولید سه میلیون دستگاه خودرو است. در حقیقت چنانچه بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز تولید را به موقع تامین کرده و ارز مورد نیاز قطعه‌سازی تامین شود، برای سه میلیون دستگاه خودرو می‌توانیم قطعه تولید کنیم.

وی افزود: قطعا اگر این مقدار در داخل فروش نرود، می‌توان از این قطعات برای صادرات استفاده کرد. همانطور که بارها در طی چند ماهه اخیر اعلام کرده‌ایم، عمده مشکل صنعت قطعه‌سازی داخلی است. پیش از آنکه تحریم‌ها و مشکلات خارجی بخواهند بر عملکرد و فعالیت ما تاثیرگذار باشند، سوء مدیریت و سوءتدبیر داخلی باعث شده که صنعت قطعه‌سازی با چالش روبرو شود؛ وگرنه خود صنعت قطعه‌سازی که بخش خصوصی بوده و رانت و ارتباطی هم با جایی خاص ندارد و می‌تواند کاملا نیاز داخلی کشور را پوشش دهد. 

قطعه‌سازان از آمادگی کامل برای تحقق جهش تولید برخوردار

این عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعه با بیان اینکه ما سربازانی هستیم که آمادگی کامل داریم تا جهش تولید را محقق کرده و از دستورات رهبر معظم اطاعت کنیم، تصریح کرد: اما از دولت نیز انتظار داریم که در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد و به ارائه راهکار بپردازد. در حال حاضر مدت‌هاست که ما درگیر تامین ارز، نابسامانی و آشفتگی بازار مواداولیه داخلی و نظایر آن هستیم؛ دولت باید مشکلات این‌ حوزه‌ها را برطرف کند.

بیگلو تاکید کرد: صنعت قطعه‌سازی کشور همیشه در راس تولید بوده و هر اتفاقی هم که افتاد، بازهم مدار تولید خود را حفظ کرد. صنعتی که به طور مستقیم مورد تحریم قرار می‌گیرد، نشان از اهمیت و استراتژیک بودن آن دارد. همین افزایش تولید خودروسازان که از سال گذشته ایجاد شده است و هریک از دو خودروساز بزرگ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته‌اند، قطعا با همت قطعه‌سازان بوده است.

وی تصریح کرد: ما می‌توانستیم این تولید را دو تا سه برابر کنیم اما متاسفانه با این آشفتگی‌هایی که نتیجه سوء تدبیرهای داخلی است، مطابق با توان و قابلیت‌های خود پیش نرفته‌ایم. مشکلاتی که در تامین مواد اولیه داخلی وجود دارد، هیچ ارتباطی به تحریم‌ها و آمریکا ندارد و کاملا مشکلی داخلی است که دولت به وجود آورده و بایستی برای آن فکری کند. همینطور مشکلات ارزی که در بانک مرکزی داریم و از پیش از آغاز سال جاری شروع شده، از جانب دولت است. وزیر از واردات خودرو صحبت می‌کند، در صورتی که هم‌اکنون ارز مورد نیاز برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال تامین نمی‌شود.

دبیر انجمن سازندگان قطعه در پایان تاکید کرد: این سوءتدبیرهای داخلی است که آسیب وارد کرده و قطعا نظر مقام معظم رهبری نیز در همین زمینه بوده تا اصلاحات صورت گیرد. قطعا با رفع سوءتدبیرها و کارشکنی‌هایی از این دست، تمام ظرفیت موجود قطعه‌سازی برای تولید سه میلیون دستگاه به کار بسته خواهد شد.

انتهای پیام     

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.