stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 1979
  • 18 شهریور 1394 - 16:36
6

دکتر حق شناس: قوانین احزاب و انتخابات نیاز به اصلاح دارد

دکتر حق شناس: قوانین احزاب و انتخابات نیاز به اصلاح دارد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: قوانین احزاب و انتخابات نیاز به اصلاح دارد.

قلم | qalamna.ir :
مراسم معرفی دبیر حزب اعتماد ملی در استان البرز عصر چهارشنبه در این کرج برگزار شد. در بخشی از این مراسم محمدجواد حق‌شناس طی سخنانی اظهار داشت: نظام ما برپایه مردم‌سالاری و احترام به رأی مردم پایه‌ریزی شده و طبق قانون اساسی حتی رهبری انقلاب نیز توسط خبرگان ملت انتخاب و توسط مردم به صورت با واسطه نظارت می‌شود.
وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که بیش از ۳۰ انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شده است اما اشکالاتی نیز داریم که باید آنها را اصلاح و برطرف کنیم.
حق‌شناس گفت: ما قانون انتخابات داریم و همچنین در قانون اساسی به مسئله احزاب توجه شده است اما هیچ رابطه‌ای میان قانون فعالیت احزاب و قانون انتخابات وجود ندارد.
این فعال سیاسی افزود: به عنوان نمونه یکی از ادوار مجلس شورای اسلامی یک حزب حدود ۱۳۰ نماینده در مجلس داشت اما سهمی از دولت نداشت که این امر یکی از اشکالات است که باید برطرف شود.
وی افزود: ما در شرایط حساسی به سر می‌بریم و اصلاح‌طلبانی که احساس می‌کنند توانایی دارند باید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد میدان شده و اصل را بر حفظ وحدت اصلاح‌طلبان قرار دهند.
حق‌شناس همچنین بر نقش مهم مجلس خبرگان رهبری و انتخابات آتی این مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس و خبرگان نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت ۱۰ ساله آینده کشور دارد و مردم در این حوزه نیز باید با حساسیت و آگاهی وارد شوند.
براساس این گزارش بخش دیگری از این مراسم فوق توکل لطفی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز نیز حضور داشت و طی سخنانی گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که پویایی خوبی در فعالیت احزاب طی ۲ سال اخیر ایجاد شده است.
وی افزود: بعد از سپری کردن سال‌های سخت، سرد و خزان گروه‌های سیاسی شاهدیم که دولت حمایت‌های خوبی از فعالیت‌های احزاب داشته و امیدواریم این روند ادامه یابد.
این مسئول گفت: در حال حاضر ۳۵ حزب و تشکل در استان البرز فعالیت دارند که از این تعداد ۱۵ حزب دارای مجوز استانی هستند.
لطفی از فعالان سیاسی احزاب در استان البرز دعوت کرد تا اقدامات لازم برای دریافت مجوز و فعالیت قانون‌مند خود را انجام دهند.
لازم به توضیح است در این مراسم محمدعلی پورکریمی به عنوان دبیر حزب اعتماد ملی در استان البرز به صورت رسمی معرفی شد.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.