stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197889
  • 08 آذر 1399 - 13:02
2

دست کشیدن از نفت آسان نیست!

دست کشیدن از نفت آسان نیست!

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باید حمایت از تولید و توسعه صادرات در کشور همزمان اتفاق بیفتد و سرمایه‌گذاری‌ منطقی در بخشهای کشاورزی، صنعت و تولید صورت گیرد.

قلم | qalamna.ir :

ناصر چمنی در گفت وگو با با اشاره به کاهش وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به درآمدهای نفتی درباره تاثیر آن بر معیشت کارگران، گفت: قطع وابستگی به نفت زمانی برای کارگران محسوس است که تولید و صنعت داخل تقویت شود. یعنی تولید داخلی حمایت و تقویت شود و به درجه ای از کیفیت و رقابت پذیری برسد که قابلیت صادرات و عرضه در بازارهای جهانی را پیدا کند.

گردش چرخ کارخانه ها و بسته شدن روزنه قاچاق کالا  

وی ادامه داد: در صورت تقویت و حمایت از تولید، چرخ کارخانه ها به گردش درمی آید و کارگاهها از رکود در می آیند در نتیجه کارگران با امید و انگیزه بیشتر به کار و تولید می پردازند و این مساله در تولید محصول با کیفیت اثرگذار است.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: در کنار رونق تولید باید جلوی واردات کالاهای بی رویه گرفته و روزنه های قاچاق کالا به کشور بسته شود تا تولیدکنندگان آسیب نبینند و امنیت شغلی کارگران حفظ شود.

دست کشیدن از درآمدهای نفتی آسان نیست

چمنی ادامه داد: در طول سالهای گذشته موضوع پرهیز از وابستگی به نفت و توسعه صادرات غیرنفتی بارها مورد تاکید قرار گرفته و تلاش شده بودجه با کمترین میزان اتکا به نفت بسته شود ولی دست کشیدن از نفت و درآمدهای نفتی آسان نیست و شرایط اقتصادی و هزینه های جاری اجازه این کار را نمی دهد لذا تا زمانی که سرمایه‌گذاری‌ منطقی و اساسی در زمینه تولید و صنعت و کشاورزی صورت نگیرد وابستگی به درآمدهای نفتی ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از فروش نفت باید در جهت توسعه زیرساختها در کشور به کار گرفته شود و سیاستهای اقتصادی به سمت و سوی حمایت از تولید داخلی، اشتغال کارگران و گسترش صادرات پیش برود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.