stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197836
  • 08 آذر 1399 - 12:00
0

۱۵۷ معدن دیگر به چرخه تولید و بهره‌برداری بازگشتند

۱۵۷ معدن دیگر به چرخه تولید و بهره‌برداری بازگشتند

طبق آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۱۵۷ معدن در قالب طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجدداً وارد چرخه تولید و بهره‌برداری شده‌اند. این در حالی است که بر اساس اعلام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری این پروژه، در مدت مذکور، ۷۰۱ معدن دیگر هم شناسایی و اولویت‌بندی برای این طرح شده است.

قلم | qalamna.ir :

بر این اساس طبق گزارش اعلام شده در آبان ماه، همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۹ بر روی ۲۲۳ معدن کوچک مقیاس اقدامات کلینیکی انجام شده و احیا، فعال سازی و توسعه ۸۳ معدن از طریق انجام پروژه‌های زیرساخت عملیاتی شده است. شرایط برای احیا توسعه و فعال‌سازی ۱۰ معدن کوچک مقیاس هم فراهم شده است.

 اقدامات لازم به منظور صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواداولیه برای ۱۲ واحد فرآوری نیز انجام شده است.

طبق گزارش ارائه شده از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، معادن احیا شده تا پایان آبان‌ماه سال جاری بر اساس نوع ماده معدنی شامل ۵۷ معدن در حوزه مواد معدنی فلزی، ۳۱ معدن در حوزه غیرفلزی، ۴۴ معدن سنگ‌های تزیینی و ۲۵ در حوزه مصالح ساختمانی بوده است.

لازم به ذکر است که از ابتدای اجرای طرح احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تاکنون ۲۸۲۹ معدن شناسایی و اولویت‌بندی شده‌اند و برای ۱۲۴۳ معدن اقدامات کلینیکی انجام شده است که منجر به احیا، بازسازی و توسعه ۳۰۳ معدن در قالب این طرح شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.