stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197762
  • 08 آذر 1399 - 10:08
0

ثبت ۵ زلزله بالاتر از ۴ ریشتر در ۳ استان

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: در هفته گذشته استان‌های فارس، گلستان و سمنان زلزله‌های بزرگتر از ۴ ریشتر را تجربه کردند و بندرعباس استان هرمزگان نیز با زمین لرزه ۳.۴ ریشتری لرزید. در این روز، مجن استان سمنان زلزله‌های ۴ و ۴.۱ ریشتری، اشکنان استان فارس زلزله‌های ۴ و ۴.۴ و مراوه تپه استان گلستان زلزله ۴.۸ ریشتری را تجربه کردند. جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:
 

شنبه اول آذر
در سربیشه استان هرمزگان زلزله ۲.۵ ریشتری و در کهنوج استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.مجن استان سمنان بعد از یک زمین لرزه به بزرگای ۴ ریشتر، با زلزله دیگری به بزرگای ۴.۱ لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۵ کیلومتری مجن، ۲۹ کیلومتری دیباج و ۲۹ کیلومتری دامغان این استان بوده است. همچنین وقوع زلزله ۲.۵ ریشتری  از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

یکشنبه ۲ آذر
در اشکنان استان فارس بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۲۰ کیلومتری زمین،  زمینلرزه دیگری به بزرگای ۴.۴ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری اشکنان و ۱۴ کیلومتری “اهل” استان فارس و ۱۹ کیلومتری بندرمقام استان هرمزگان بوده است.در این روز، همچنین در سردشت استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۹، گوگان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۹ و رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۸ ریشتری به ثبت رسید.

دوشنبه ۳ آذر
بندر عباس استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را در این روز تجربه کرد که کانون آن در ۲۳ کیلومتری بندرعباس، ۴۰ کیلومتری فین و ۴۲ کیلومتری قلعه قاضی این استان گزارش شد.در خوشرود پی استان مازندران زلزله ۲.۵ ریشتری، در دیباج استان سمنان زلزله ۲.۸ ریشتری، در رابر استان کرمان زلزله ۲.۵ ریشتری و در گوریه استان خوزستان زلزله ۲.۶ ریشتری رخ داد.شوشتر استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹کیلومتری شوشتر، ۲۲ کیلومتری گوریه و ۳۰ کیلومتری مسجد سلیمان این استان گزارش شد.

سه شنبه ۴ آذر
در انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۹ و قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید و رامیان استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۱۰ کیلومتری رامیان، ۱۸کیلومتری خان ببین و ۱۸ کیلومتری آزادشهر این استان بوده است.بردخون استان بوشهر با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۵ کیلومتری برد خون، ۲۶کیلومتری آبدان و ۳۴ کیلومتری کاکی این استان بوده است.
کوخرد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۴کیلومتری کوخرد، ۱۷ کیلومتری بستک و ۳۳ کیلومتری جناح این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۵ آذر
در این روز نیز در منطقه بافق استان یزد زلزله ۲.۵ریشتری، در باغین استان کرمان زلزله ۲.۶ریشتری و در میامی استان سمنان زلزله ۲.۸ ریشتری رخ داد.نظام شهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید که کانون آن در  ۲۸ کیلومتری نظام‌شهر، ۳۱ کیلومتری بروات و ۳۴ کیلومتری بم این استان بوده است.مراوه تپه استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۱ کیلومتری مراوه تپه و کیلومتری استان گلستان و ۴۷کیلومتری گرماب استان خراسان شمالی گزارش شد.

پنج شنبه ۶ آذر
در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۳۷ کیلومتری هجدک، ۵۰ کیلومتری چترود و ۵۱ کیلومتری شهداد این استان گزارش شد. وقوع زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بود .در شیروان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹، دوبرجی استان فارس زلزله ۲.۸، دیزجی استان کردستان زلزله ۲.۸، مراوه تپه استان گلستان زلزله ۲.۸ و زیراب استان مازندران زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.راور استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۷ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۶۶ کیلومتری راور، ۶۷ کیلومتری هجدک و ۸۶ کیلومتری چترود این استان بوده است.تنگ ارم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳ را تجربه کرد که عمق آن در ۵ کیلومتری و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری تنگ ارم و ۲۱ کیلومتری برازجان استان بوشهر و ۳۳ کیلومتری کنار تخته استان فارس بوده است.

جمعه ۷ آذر
جندق استان اصفهان زلزله ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۸۰ کیلومتری جندق، ۱۰۷ کیلومتری چوپانان و ۱۱۵ کیلومتری انارک این استان گزارش شد.در فاربیاب استان کرمان زلزله ۲.۵، مراوه تپه استان گلستان زلزله ۲.۹ و شوشتر استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.خرم آباد استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون رومرکز آن در ۱۷ کیلومتری خرم آباد، ۳۴ کیلومتری ویسیان و ۳۶ کیلومتری معمولان این استان بوده است.هجدک استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۴ کیلومتری هجدک، ۴۴ کیلومتری چترود و ۴۹ کیلومتری شهداد این استان به ثبت رسید. قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری زمین را تجربه کرد که کانون آن در ۲۵ کیلومتری قطور،۴۱ کیلومتری زرآباد و ۵۶ کیلومتری سیه چشمه این استان بوده است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.