stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197487
  • 08 آذر 1399 - 10:18
1
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

برگزاری مانورمجازی زلزله و ایمنی دانش‌آموزان در اصفهان

برگزاری مانورمجازی زلزله و ایمنی دانش‌آموزان در اصفهان
قلم/اصفهان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برگزاری مانورمجازی زلزله و ایمنی دانش‌آموزان در اصفهان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت که این مانور با به صدا درآمدن آژیر زلزله از رادیو در بستر آموزش غیرحضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری کووید ۱۹ اجرا شد.

منصور شیشه‌فروش هدف از اجرای این مانور را تمرین پناهگیری صحیح وایمن در برابر زلزله، حفظ خونسردی ، سرعت عمل و عکس العمل سریع در راستای کاهش حوادث و تلفات جانی عنوان کرد و افزود: دستورالعمل‌های آموزشی آن از ١۵ روز قبل برای آمادگی دانش آموزان در برنامه آموزشی شاد ارسال شده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان به همراه اعضای خانواده‌های آنها مورد هدف آموزشی این مانور قرار گرفتند تا با فراگیری اصولی حول محور ایمنی در برابر زلزله در منازل، در مقابل این حادثه طبیعی احتمالی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این مانور به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله با همراهی و آموزشی پنج هزار مربی و کادر آموزشی آموزش و پرورش و تعیین مناطق امن در فضا و اتاق های منزل اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: دانش آموزان با شنیدن آژیر در مکان‌های امن از پیش شناسایی شده در خانه باید پناه و از وسایل قابل سقوط، پنجره فاصله بگیرند و از آسانسور و پله استفاده نکنند.

وی با اشاره با بارش باران از شب گذشته تاکنون گفت: اجرای این مانور به دلیل شرایط جوی خارج از منزل میسر نیست و تاکید بر انجام تمرین‌ها در داخل خانه است.

وی بستر آموزش غیرحضوری و دولت الکترونیک را فرصت مغتنمی برای انجام برنامه‌های مهم از جمله آموزش آمادگی در برابر زلزله برشمرد و گفت: رعایت اصول ایمنی در مقابله با زلزله های احتمالی همانند استفاده از ماسک برابر ویروس کروناست.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.