stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 197201
  • 06 آذر 1399 - 14:39
1
رئیس سازمان آتش نشانی مطرح کرد:

چند راهکار ساده برای جلوگیری از بروز حوادث در فصل سرما

چند راهکار ساده برای جلوگیری از بروز حوادث در فصل سرما
کرمانشاه/قلم: رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: با فرا رسیدن فصل سرما رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ضروری است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، آتش‌پاد غلامرضا رضایی با بیان اینکه گاز مونوکسید کربن بی رنگ، بی بو، چند راهکار ساده برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ در فصل سرما بسیار سمی و کشنده است، اظهار داشت: با انجام چند راهکار ساده، اما مهم می‌توان از بروز حادثه‌های گاز گرفتگی مخصوصآ در فصل سرما جلوگیری کرد.

وی افزود: شهروندان هنگام نصب بخاری مسیر دودکش را حتما باید چک کنند که مسدود نباشد و همچنین باید از کلاهک‌های به شکل H استفاده شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: لوله بخاری نباید سرد باشد که این نشان دهنده خارج شدن لوله بخاری از دریچه و یا زانوهاست که در این صورت باید بخاری را خاموش و اتصالات را بررسی کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: مشکلی که در این فصل موجب بروز گاز گرفتگی می‌شود درز گیری غیر اصولی پنجره هاست، نباید تمام منافذ را بست و جریان کافی هوا باید در فضا‌های سر بسته برقرار باشد.

وی تأکید کرد: همچنین بسیاری از شهروندان در فاصله بسیار کمی با وسایل گاز سوز می‌خوابند که این کار خطر گاز گرفتگی را بیشتر می‌کند و امکان جدا شدن اتصالات لوله بخاری نیز به هنگام جابه جایی افراد وجود دارد.

این مسؤل ارشد آتش نشانی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: به هیچ عنوان نباید از اجاق گاز برای گرم کردن خانه استفاده کرد چرا که نداشتن حفاظ شیشه‌ای و خارج نشدن گاز مونواکسید کربن از محیط جان افراد را تهدید می‌کند.

رضایی بیان کرد: استفاده از شومینه نیز به دلیل نداشتن شیشه محافظ توصیه نمی‌شود چرا که خطر گاز گرفتگی را بیشتر می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه تنگی نفس، تهوع ، سرگیجه و درد در قفسه سینه از مهم‌ترین علائم گاز گرفتگی است، گفت: هنگام مواجه با فرد دچار مسمومیت باید او را در فضای باز قرار داد تا اکسیژن کافی به ریه‌ها برسد و اگر امکان انتقال فرد به بیرون از منزل وجود نداشت باید حوله‌ای را با آب سرد مرطوب کرده و روی دهان و بینی فرد قرار داد تا نیرو‌های امدادی برسند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.