stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 197179
  • 06 آذر 1399 - 14:11
0

اعزام ۱۰ تیم ارزیاب به روستاهای زلزله‌زده مراوه تپه

اعزام ۱۰ تیم ارزیاب به روستاهای زلزله‌زده مراوه تپه
در پی وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در شهرستان مراوه تپه ۱۰ تیم ارزیاب برای برآورد خسارت‌های احتمالی واحدهای مسکونی به روستاهای این شهرستان اعزام شدند.
قلم | qalamna.ir :

وبگاه خبری قلم/ گرگان، دومین زلزله بزرگ دو ماه گذشته، شامگاه چهارشنبه با قدرت ۴.۸ ریشتر در شهرستان مراوه تپه به وقوع پیوست که خوشبختانه تلفات جانی درپی نداشت اما گروه‌های امدادی و ارزیاب برای کمک به زلزله‌زدگان و  برآورد خسارت‌های احتمالی به روستاهای این شهرستان اعزام شدند.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: که ۱۰ تیم ارزیاب به روستاهای شهرستان مراوه تپه اعزام شدند اما هنوز خسارتی به واحدهای مسکونی گزارش نشده است.گزارش‌های تیم‌های ارزیاب تا آخر وقت امروز جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هادی حق شناس، استاندار گلستان هم  اظهار داشت: شامگاه چهارشنبه (۵ آذر) زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر شهرستان مراوه تپه را لرزاند که خوشبختانه این زلزله خسارت جانی و مالی نداشت.

وی افزود: در این حادثه فقط دو نفر آسیب جزیی دیدند که خوشبختانه به صورت سرپایی درمان شدند و مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران در شهرستان مراوه تپه تشکیل می‌شود، ادامه داد: این زلزله ۴.۸ ریشتری به خانه‌های خشتی و گلی مراوه تپه آسیبی نزده اما اگر شدت زلزله در مراوه تپه مانند مهرماه بیش از ۵ ریشتر باشد ممکن است به واحدهای مسکونی این شهرستان آسیب بزند.

استاندار گلستان در خصوص مقاوم سازی خانه‌های روستایی گفت: طی سه سال گذشته ۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شد و ۱۱۰ هزار خانه روستایی دیگر هم نیازمند مقاوم سازی هستند و تسهیلات برای این اقدام پیش بینی شده است.

حق شناس تاکید کرد: مقاوم سازی خانه‌های روستایی بسیار مهم است و باید به آن سرعت ببخشیم و نباید منتظر وقوع سیل و زلزله باشیم و سپس اقدام کنیم.

در ۱۷ شهریورماه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر شهرستان‌های رامیان و آزادشهر و در ۵ مهرماه نیز زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر شهرستان مرزی مراوه تپه را لرزانده بود که کار بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در این حوادث در حال انجام است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.