stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 196774
  • 05 آذر 1399 - 14:58
0
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان:

تا اواسط روز جمعه کاهش دما نداریم

تا اواسط روز جمعه کاهش دما نداریم
قلم/اصفهان_ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص بارش در شهر اصفهان نیز گفت: پنجشنبه شب و جمعه بارش های مختصری برای اصفهان داریم ولی بارش بهتر برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پیش بینی می شود و حتی احتمال بارش برف در اصفهان در روز یکشنبه وجود دارد.
قلم | qalamna.ir :

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه ناپایدار به استان از فردا خبر داد و گفت: با فعالیت این سامانه شاهد کاهش ۷ درجه‌ای دما و بارش باران خواهیم بود و حتی احتمال بارش برف در اصفهان در روز یکشنبه وجود دارد.

ابراهیم هنرمند، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی نسبتا پایدار بر روی استان طی امروز (چهارشنبه_۵ آذرماه) تا اوایل وقت فردا است، براین اساس در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی قسمتی ابری، مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی گفت: در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی طی این مدت علاوه بر مه آلودگی، پتانسیل انباشت آلاینده های جوی نیز وجود دارد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش برف و باران در غرب و جنوب و به تدریج بقیه مناطق استان خواهیم بود، افزود: این سامانه ناپایدار تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

وی شدت فعالیت این سامانه را در مناطق غربی و جنوبی از اواخر وقت پنجشنبه تا اوایل جمعه و سپس اواسط شنبه تا اواخر یکشنبه اعلام و خاطرنشان کرد: در این مناطق کولاک برف، مه آلودگی، اختلال در تردد شهری و جاده ای انتظار می رود.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوای امروز اصفهان ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و حداقل فردا ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر باشد.

وی اضافه کرد: طی این مدت گرم ترین نقطه استان خورو بیابانک با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و سردترین نقطه استان بوئین میاندشت با ۳ درجه سانتی گراد زیر صفر پیش بینی می شود.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه تا اواسط روز جمعه کاهش دما نداریم و حتی حداقل های دما افزایش می یابد، گفت: اما از ظهر روز جمعه بیشینه های دما پایین می آید و به ویژه شنبه و یکشنبه نسبت به امروز ۶ تا ۷ درجه کاهش دما را خواهیم داشت.

وی در خصوص بارش در شهر اصفهان نیز گفت: پنجشنبه شب و جمعه بارش های مختصری برای اصفهان داریم ولی بارش بهتر برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پیش بینی می شود و حتی احتمال بارش برف در اصفهان در روز یکشنبه وجود دارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.