stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 196771
  • 05 آذر 1399 - 11:00
1
دبیر هیئت کشتی استان اصفهان:

شورای سیاست گذاری هیئت رئیسه قوی تشکیل دادیم

شورای سیاست گذاری هیئت رئیسه قوی تشکیل دادیم
قلم/اصفهان_ دبیر هیئت کشتی استان اصفهان گفت: متاسفانه بعد از تعطیلی سالن ها با توجه به اینکه دستورالعملی برای کشتی اعلام نشد، نتوانستیم در این مدت فعالیتی فیزیکی در سالن ها داشته باشیم و بسیاری از ورزشکاران به رشته‌های دیگر ورزشی گرایش پیدا کردند.
قلم | qalamna.ir :

دبیر هیئت کشتی استان اصفهان با اشاره به صادر نشدن مجوز برای کشتی گفت: با تعطیلی سالن‌ها و لغو برنامه هایی که در جهت توسعه کشتی استان داشتیم، می توان گفت کرونا کشتی استان را فلج کرده است.

محمدجواد قائدی در خصوص وضعیت هیئت کشتی استان در شرایط کرونا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا هیئت کشتی استان اصفهان نیز خود را تابع دستورات ستاد ملی کرونا دانست و سلامت جامعه کشتی را در اولویت قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به این که کشتی یک رشته برخوردی و تماسی است، دستورالعملی در خصوص کشتی اعلام نشد، این مسئله ما را بر آن داشت با تصمیم شورای سیاستگذاری هیئت کشتی به سمت برنامه های زیرساختی و تقویت آنها برویم که در مرحله اول بحث عمرانی مطرح شد و بحث بازسازی و ترمیم باشگاهها و سالن های کشتی استان را در اولویت قرار دادیم، سالن هایی که بی وقفه از آن استفاده می شدند، مانند سالن جهان «پهلوان تختی اصفهان» که قلب تپنده ورزش کشتی شهر اصفهان است و قهرمان های زیادی روی تشک های این سالن آموزش دیده اند و به دلیل استفاده مداوم نتوانسته بودیم کار بازسازی و ترمیم آن را انجام دهیم، اکنون بازسازی آن در مراحل پایانی است.

وی ادامه داد: این برنامه به روسای شهرستانها ابلاغ شده و در حال اجرا است، همچنین فرصتی پیش آمد تا سفری به شهرستانهایی که مشکل زیر بنایی در بحث خانه های کشتی داشتند، انجام دهیم و در آخرین سفر به دهاقان با تعاملی که انجام شد ساخت یک خانه کشتی با هماهنگی خیرین و محوریت اداره ورزش و جوانان شهرستان دهاقان در دستور کار قرار گرفت.

بازسازی سالن های کشتی استان

دبیر هیئت کشتی استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت اقدامات عمرانی خوبی انجام شد. در مرحله دوم فرصتی برای بررسی برنامه های سالهای گذشته به وجود آمد که با تشکیل کارگروه بخش آموزش نقاط ضعف و قوت هیئت شناسایی شد و برنامه های مدنظر را برای اجرای در آینده به تصویب رساندیم.

وی در پاسخ به آسیب هایی که رشته کشتی در شرایط کرونا دیده، گفت: با تعطیلی و صادر نشدن مجوز برای فعالیت کشتی گیران، مهم ترین و بزرگترین آسیب به بدنه کشتی استان وارد شد که قطعا بعد از پایان این شرایط نیز جبران آن کار سختی است.

قائدی گفت: با توجه به کاهش تعداد ورزشکاران بیمه شده از قبل، هیئت برنامه های زیادی در افزایش تعداد ورزشکاران داشت و در اجرای آن نیز موفق عمل کردیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه بعد از تعطیلی سالن ها با توجه به اینکه دستورالعملی برای کشتی اعلام نشد، نتوانستیم در این مدت فعالیتی فیزیکی در سالن ها داشته باشیم و بسیاری از ورزشکاران به رشته‌های دیگر ورزشی گرایش پیدا کردند و متاسفانه باید دوباره بعد از دوران کرونا برنامه ریزی برای جذب نیروهای مستعد و علاقمند داشته باشیم و زحمات این مدت ما از بین رفت.

دبیر هیئت کشتی با اشاره به تشکیل تیم های رده های پایه کشتی استان گفت: با تشکیل شورای نخبگان و فنی کشتی در دو رشته فرنگی و آزاد، کار روی برنامه های زیر بنایی تیم های پایه را آغاز کردیم و خوشبختانه نتایج خوبی به دنبال داشت و تیم نوجوانان استان توانست قهرمان کشور شود و به دنبال آن تک ستاره‌هایی در اردوهای ملی نونهالان و نوجوانان داشتیم که بعد از شیوع کرونا نتوانستیم این برنامه های را ادامه دهیم و دچار وقفه شد که این مسئله بخشی از آسیبی است که به کشتی اصفهان وارد شد.

وی اظهار کرد: با مذاکراتی که با کارخانه ذوب آهن داشتیم، مقرر شد تیم ذوب آهن با نفرات بومی در لیگ دسته یک شرکت کند که این مسابقات نیز لغو شد، این مسابقات می توانست فرصت خوبی برای محک زدن ورزشکاران و تجربه ای برای حضور در لیگ برتر برای فصل آینده شود که این فرصت نیز از ورزشکاران ما گرفته شد. همچنین با توجه به پتانسیل خوبی که در رده نوجوانان داشتیم میزبان مسابقات قهرمان کشوری نوجوانان بودیم که آن هم از بین رفت و مترصد هستیم با از سرگیری فعالیت های کشتی میزبانی خوبی داشته باشیم.

فلج شدن کشتی با کرونا

قائدی کشتی گفت: کشتی جز رشته هایی بود که در زمان کرونا خیلی محدود شده است و هیچ مجوزی برای راه اندازی مجدد باشگاهها و سالن های کشتی صادر نشد، تنها با پیگیری ریاست فدراسیون کشتی مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی بزرگسالان صادر شد. ما نیز با توجه به اهمیت سلامت ورزشکاران، برنامه مدون در اختیار مربیان منتخب تیم های رده‌های سنی هیئت قراردادیم که آنها نیز در اختیار بازیکنان و نفرات منتخب قرار دهند و شامل برنامه بدنسازی و کارهایی است که ورزشکاران می توانند در محیط های باز و با رعایت فاصله فیزیکی انجام دهند. همچنین بر بحث بدنسازی تخصصی کودکان تمرکز کردیم. امیداوریم با رفع این شرایط و با بازگشایی سالن ها جان دوباره به کشتی استان اصفهان وارد شود.

وی در خصوص نفرات ملی پوش اصفهانی خاطرنشان کرد: در تیم های ملی در رده بزرگسالان عباس مهدی زاده نماینده اصفهان بود که به دلیل محدودیتی که در ارودی تیم ملی ایجاد شد در اصفهان تمرینات خود را دنبال می کند. عمده ملی پوشان ما در رده های نوجوانان و نونهالان هستند که اردوهای رده‌های پایه کنسل شده است و این نفرات هم تمرینات خود را زیر نظر مربیان بدنساز تیم‌های استان انجام می دهند. در بخش بانوان نیز هانیه قدرتی پور نماینده بانوان در تیم ملی آلیش است که قرار بود به مسابقات جهانی اعزام شود و این مسابقات لغو شد، تیم ملی آلیش بانوان سال گذشته قهرمان مسابقات جهانی شد که امیدواریم با از سرگیری مسابقات بتوانند از عنوان خود دفاع کنند. همچنین رسول جزینی را در بخش مربیان داشتیم که جزء پرافتخارترین مربیان کشتی اصفهان هستند و دو دوره متوالی همراه تیم ملی در المپیک حضور داشت.

دبیر هیئت کشتی استان اصفهان در ارتباط با عملکرد و برنامه های مثبتی که هیئت کشتی در دوره جدید انجام داده است، گفت: بزرگترین دستاوردهای هیئت در الگوبرداری از اتحادیه جهانی و فدراسیون در برگزاری مسابقات بود تا ورزشکاران ما در شرایط و جو برگزاری مسابقات رسمی قرار بگیرند، به صورتی که برای اولین بار در طول تاریخ کشتی استان وزن کشی مسابقات را بر روی ۱۰ باسکول و بر روی ۶ تشک کشتی انجام دادیم که این مسئله روند برگزاری مسابقات را سرعت بخشید. همچنین تشکیل شورای فنی و سیاست گذاری برای نخستین بار و نظارت آنها بر برگزاری اردوهای تمرینی نفرات منتخب بلافاصله بعد از اتمام مسابقات انتخابی که خروجی بسیار خوبی داشت.

وی تصریح کرد: دستاورد سوم هیئت در مدیریت جدید هیئت کشتی بحث تفاهم نامه همکاری با استانهای خوزستان و فارس است که صاحب سبک و کلاس در کشتی فرنگی هستند و استان های مازندران و تهران در برگزاری اردوهای مشترک که به رشد و توسعه کشتی ما کمک کرد و مسابقات مشترکی را با آنها برگزار کردیم که ادامه برنامه را نیز بعد از دوران کرونا خواهیم داشت.

وی با اشاره به پتانسیل خوب شهرستانهای استان اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر اتفاق و تغییری قرار است در کشتی اصفهان رخ دهد، زمانی خواهد بود که نگاه ما به شهرستان ها، نگاهی ویژه باشد. با توسعه کشتی در شهرستانها می توانیم شاهد بروز استعدادهای بسیار خوبی در کشتی اصفهان باشیم.

قائدی گفت: در راستای برنامه های هیئت و شورای سیاست گذاری هیئت رئیسه قوی تشکیل دادیم و از افراد توانمندی که می توانند در بخشهای مختلف به ما کمک کنند و از نمایندگان شهرستانها در مجلس شورای اسلامی استفاده کردیم که به عنوان مثال نماینده مردم فلاورجان از اعضا هیئت رئیسه استان به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون نیز درآمدند که می تواند امتیاز خوبی برای کشتی باشد و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ریاست فدراسیون خود از نوابغ کشتی و مدیران توانمند در مقطعی در شورای شهر تهران بودند با نگاه استراتژیک به ورزش کشتی و با دیدگاه خردمندانه و حرفه ای که دارند مطمئن خواهیم بود که کشتی ایران در آینده بسیار پرقدرت تر از قبل خواهد شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.