stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 196667
  • 05 آذر 1399 - 13:04
2

پیشنهاد مترو به بانک رفاه درباره آزادسازی پول اوراق مشارکت

پیشنهاد مترو به بانک رفاه درباره آزادسازی پول اوراق مشارکت

مدیرعامل شرکت مترو به مدیران بانک رفاه پیشنهاد داد در مورد تعیین‌تکلیف آزادسازی نیمی از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که بازپرداخت اصل و سود آن به همراه تضامین مربوطه قانونا بر عهده دولت است، از بانک مرکزی استعلام بگیرند.

قلم | qalamna.ir :

علی امام در حاشیه بازدید از ایستگاه امیرکبیر با بیان اینکه شرط اصلی برای افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو تا پایان سال جاری، واریز به موقع و هرچه سریعتر مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم مترو از پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ توسط بانک عامل است است، گفت: طبق قانون، بانک عامل می‌تواند با استناد به سهم ۵۰ درصدی دولت در باز پرداخت اصل و سود اوراق، بدون نیاز به وثایق شهرداری تهران، مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان از وجوه را در اسرع وقت آزاد کند.

وی افزود: در این زمینه مسئولان بانک رفاه که اتفاقا همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته‌اند، می‌توانند از مدیران اعتباری بانک مرکزی استعلام بگیرند تا بدون دغدغه و نگرانی از بابت رعایت قوانین بانکی، ۵۰ درصد پول اوراق مشارکت که تضامین آن بر عهده دولت است را آزاد کنند.

امام ادامه داد: در واقع آنچه بانک مرکزی در مورد وثیقه‌گذاری اوراق مشارکت وضع کرده است، برای محکم‌کاری بوده، اما سازمان بازرسی کل کشور به همین مورد هم ایراد گرفته که چرا بانک مرکزی شهرداری‌ها را ملزم به سپردن ۱۰۰ درصد وثیقه‌های اینچنینی کرده است. به تعبیر دیگر آنها هم معتقدند وقتی در قانون انتشار اوراق مشارکت قید شده که دولت باید ضمانت پرداخت اصل و سود ۵۰ درصد وجوه را تامین کند، یعنی وثیقه‌گذاری آن هم بر عهده دولت است و نباید برای این مورد مجددا از شهرداری‌ها طلب وثیقه شود.

مدیرعامل متروی تهران گفت: در نهایت با یک نامه‌نگاری ساده و استعلام از بانک مرکزی، به نظر می‌رسد امکان آزادسازی ۷۵۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ به راحتی و بدون نیاز به وثیقه‌گذاری شهرداری تهران برای ۵۰ درصد سهم دولت، میسر خواهد شد و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.