stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 196654
  • 05 آذر 1399 - 13:02
1

تولید روزانه گاز کشور به ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسید

تولید روزانه گاز کشور به ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش تولید روزانه گاز شیرین در کشور تا ۹۰۰ میلیون مترمکعب خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

حسن منتظرتربتی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به حل مسئله موازنه تولید و مصرف در سال‌های گذشته در کشور، گفت: به‌دلیل اقدام‌هایموثری که در سال‌های اخیر در پارس جنوبی انجام شده، تولید روزانه گاز کشور به ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که این مقدار معادل روزانه ۵ میلیون بشکه نفت است.

وی با بیان اینکه اگر ایران از گاز طبیعی بهره‌مند نبود باید برای تامین انرژی کشور نفت وارد می‌کردیم، افزود: خوشبختانه این انرژی پاک اکنون در دسترس مردم در بخش‌های مختلف خانگی، صنایع و نیروگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: مسئله دیگری که در گذشته وجود داشت نوع شبکه گازرسانی کشور به حالت درختی بود یعنی سرشاخه‌های شبکه نقاط ضعف آن محسوب می‌شد اما در سال‌های اخیر با افتتاح کریدور غرب کشور و خط لوله دامغان – نکا – کیاسر، این خطوط لوله با قُطر ۵۶ اینچ به شبکه گازرسانی متصل شدند و شبکه به هم پیوسته‌ای ایجاد شد.

تربتی همچنین به افزایش مصرف روزانه ۳۰ میلیون مترمکعبی گاز طبیعی در تابستان امسال نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: به‌طور معمول هر سال تعدادی شهر و روستا به شبکه گاز کشور افزوده می‌شود که بخشی از افزایش مصرف به این موضوع معطوف است، اما عمده افزایش غیر معمول امسال به‌دلیل افزایش شست‌وشوها، استفاده از آب گرم و به تبع آن افزایش مصرف گاز در تابستان بود.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم زمستان امسال هم این روند افزایش بیشتر نسبت به مصرف هر سال ادامه دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه اکنون عمده شهرهای کشور به شبکه گاز متصل هستند، یادآور شد: تعداد روستاهای گازدار کشور از ۱۴ هزار روستا در سال ۱۳۹۲ اکنون به حدود ۳۲ هزار روستا رسیده است یعنی به‌طور میانگین سالانه ۳ هزار روستا به شبکه گاز متصل می‌شود.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.