stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 196612
  • 05 آذر 1399 - 12:41
1
در راستای تحقق جهش تولید صورت گرفت

تامین آب بیش از ۱۲۹۰ هکتار از اراضی دشت‌های جگین و یکدار

تامین آب بیش از ۱۲۹۰ هکتار از اراضی دشت‌های جگین و یکدار
هرمزگان/ قلم- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تامین آب بیش از 1290 هکتار از اراضی دشت‌های جگین و یکدار در سال زراعی جدید خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

جمشید عیدانی اظهار کرد: آب پس از رها شدن از سد جگین، ۷۵ کیلومتر را طی می‌کند تا به مخزن بند انحرافی برسد و پس طی شش کیلومتر از طریق پمپاژ به اراضی شبکه جگین می‌رسد.

 وی با ذکر این نکته که تامین آب اراضی دشت جگین در دو فاز به صورت موازی در حال انجام است، عنوان کرد: با اتمام فاز اول امکان کشت در بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی فراهم می‌شود.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مجموع دو فاز تامین آب سه هزار و ۱۰۰ هکتار انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر قرار داد تامین آب ۷۵۵ هکتار از اراضی فاز یک و ۱۴۲ هکتار از فاز ۲ منعقد شده است.

 عیدانی با ذکر این نکته که توانایی تامین آب ۳۰۰ هکتار از اراضی دشت یکدار وجود دارد، ابراز داشت: تامین آب ۱۰۰ هکتار از مزارع کنار کانال سرپوشیده نیز انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه سطح زیر کشت نسبت به توان تامین آب کمتر است، خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان این توانایی را دارد که آب بیش از چهار هزار هکتار از اراضی منطقه را تامین کند.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان پتانسیل آبی استان هرمزگان را در خدمت جهش تولید دانست و گفت: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را دارند می‌توانند پس از انعقاد قرارداد به سرعت اقدام به کشت کنند.

 عیدانی با اشاره به اقدامات سازه‌ای این عملیات، اظهار کرد: در حال حاضر در شبکه آبیاری جگین، ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های انتقال آب، جاده بین مزارع و سکونت‌گاه‌های کارگری با بالاترین کیفیت در حال بهره‌برداری هستند که ظرفیت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

 وی عنوان کرد: اراضی این مجموعه تسطیح شده است و از نوع اراضی زراعی کلاس یک محسوب می‌شود که از کیفیت مناسبی برخوردار است.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.