stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 196589
  • 05 آذر 1399 - 12:01
1

اپلیکیشن‌های علی بابا در هند فیلتر شد

اپلیکیشن‌های علی بابا در هند فیلتر شد

هند با فیلتر ۴۳ اپلیکیشن چینی از جمله خدمات خرید گروه علی بابا، شمار اپلیکیشن‌های چینی مسدود شده در این کشور را به بیش از ۲۰۰ مورد رساند.

قلم | qalamna.ir :

در جدیدترین موج فیلتر اپلیکیشن‌های چینی توسط هند، اپلیکیشن علی اکسپرس که یکی از بزرگترین فروشگاهها برای خریداران خارجی است و تائوبائو که بازار مبتنی بر ویدیوست، مسدود شدند. هند همچنین بیش از دهها پلتفرم دوست یابی و بازی را مسدود کرد. پیش از این اپلیکیشن پیام رسان وی چت متعلق به شرکت تنسنت هولدینگز و سرویس ویدیویی تیک تاک شرکت بایت دنس فیلتر شده بودند.

دولت هند اعلام کرد این ممنوعیتها در جهت منافع امنیت ملی است اما طولانی شدن لیست سیاه هند نشان می دهد که این کشور در تلاش برای کاهش وابستگی به محصولات همسایه خود و ممانعت از گسترش نفوذ بزرگترین شرکتهای چینی در هند است. تنشها میان دو اقتصاد بزرگ آسیایی از زمان کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و شماری از نظامیان چینی در درگیریهای مرز هیمالیا در اوایل امسال اوج گرفته است.

سران صنعت فناوری هند از دولت این کشور خواسته اند برای حفظ منافع شرکتهای داخلی در برابر رقیبان خارجی اقدامات بیشتری انجام دهد در غیر این صورت فضای اینترنت را به غولهای چینی و آمریکایی خواهند باخت. اکثر شرکتهای فناوری چینی هنوز درآمد قابل توجهی از هند نداشته اند اما اقدامات دولت هند دسترسی آنها به یکی از اقتصادهای برخوردار از رشد پرشتاب در جهان را قطع خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هند همچنین اپلیکیشن شرکت شیائومی که برند شماره یک بازار تلفن همراه هند است و به اپلیکیشن Mi library برای افزایش تقاضا برای تلفنهای هوشمند خود متکی است را مسدود کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.