stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 196587
  • 05 آذر 1399 - 12:01
1

معیار ۱۹گانه ارزیابی ماشین آلات و قطعات شرکت‌های دانش بنیان تدوین شد

معیار ۱۹گانه ارزیابی ماشین آلات و قطعات شرکت‌های دانش بنیان تدوین شد

از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معیارهای بررسی نوزده گانه ارزیابی تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات ساخت و تولید تدوین شد.

قلم | qalamna.ir :

به منظور سنجش محصولات و تجهیزات گوناگون ساخته شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات‌ساخت و تولید کارگروه‌هایی در معاونت علمی راه اندازی شده ‌است.

در این کارگروه‌ها شاخص‌هایی برای ارزیابی محصولات این حوزه تدوین شده است. یکی از خصوصیات مهم مورد بررسی در ارزیابی این گونه محصولات «بازه و دقت پارامترهای عملکردی یا قابل اندازه گیری یا پارامترهای فرایند تولید» است. شاخصه‌های مورد بررسی در فرایند تولید تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات‌ساخت و تولید، ۱۹ مورد مختلف را در بر می‌گیرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، دما، فشار، رطوبت، دور، گشتاور، بازده، ابعاد، میزان آلایندگی، زمان پاسخ، دقت و حساسیت، قابلیت اطمینان، قابلیت کنترل، توان، درجه آزادی، کورس عملکرد، انعطاف و تطبیق‌پذیری، بالانس و توازن، عمر و مداومت کارکرد، وزن، حجم، چگالی، سختی و زبری و تردی و چقرمگی، همه از مواردی هستند که در بررسی یک دستگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.