stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196553
  • 05 آذر 1399 - 11:06
2

۳ ماده غذای برای تامین ویتامینD را بشناسید

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی:دانشمندان با بررسی بیشتر اثر ویتامینD روی علایم کوید۱۹، تاکید کردند این ویتامین می‌تواند از خطر ابتلای افراد به بیماری ویروس کرونا یا شدت آن بکاهد. برخی از مواد غذایی جزو منابع خوب تامین ویتامینD محسوب می‌شوند.
 

ماهی‌ها
ماهی‌های چرب و غذاهای دریایی منابعی عالی از ویتامینD هستند. در هر ۱۰۰ گرم ماهی سالمون، ۳۸۶IU ویتامینD وجود دارد.محتوای دقیق ویتامینD غذاهای دریایی بسته به نوع ماهی‌ها متفاوت است. از انواع غذاهای دریایی که حاوی ویتامینD فراوانی هستند می‌توان به ماهی‌های تن، خال‌مخالی، ساردین، ماهی کولی و همچنین صدف خوراکی و میگو اشاره کرد.

 مصرف قارچ بیشتر
قارچ‌ها تنها منبع کاملا گیاهی ویتامینD هستند. قارچ‌ها هم مانند انسان ویتامینD خود را از نور ماوراء‌بنفش خورشید می‌گیرند. با این تفاوت که ویتامین تولیدشده در بدن انسان از نوع D۳ است و ما به اختصار آن را D می‌نامیم اما ویتامین تولیدشده در قارچ از نوع ویتامین D۲ است که البته اگر به‌اندازهD۳ قوی و موثر نباشد، آن باز هم برای بدن مفید است.

مصرف زرده تخم‌مرغ
زرده‌های تخم‌مرغ، منبع دیگری از ویتامینD هستند که می‌توان بدون دردسر آن را به رژیم غذایی افزود. البته زرده‌ها هم مانند هر منبع غذایی طبیعی دیگر، مقدار متفاوتی ویتامینD دارند. تخم‌مرغ‌های جوجه‌هایی که در محیطی بسته بزرگ می‌شوند و به فضای بیرون دسترسی ندارند، ۲ تا ۵ درصد مقدار مورد نیاز روزانه ویتامینD است. اما تخم‌مرغ جوجه‌های دیگر که در فضای باز بزرگ می‌شوند، ۴ برابر یا بیشتر از این مقدار است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.